Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Uppdatering

Vinvänner,
För leveransen i början på maj går det utmärkt att beställa i butiken fram till Onsdag nästa vecka (23/4).
Är du intresserad av den fina årgångs-lådan från Villa Minna (2001-2013) behöver jag dock veta det under dagen (fredag 17/4)). Jag behöver lägga min beställning i eftermiddag för att transporten till Sverige inte ska bli försenad.
Förra gången vi hjälpte en vinälskare att ordna fram Télégraphe La Crau 2016 högg vi en låda extra när nu möjligheten yppade sig :) Det finns några flaskor kvar för den intresserade. Annars finns ju lite Bandol 2006, Mordorée CdP 2008, Gigondas 2012 på magnum och....

Transporterna härifrån Frankrike till Sverige går i stort sett som vanligt, man har prioriterat varuflödet genom Europa så gränserna är öppna för dessa. Lite längre ledtider får man räkna med då det är färre personal i tjänst än vanligt. Vinbonden har det såklart jobbigt för tillfället; så gott som ingen försäljning, ont om reservdelar till maskinerna, ont om personal, problem med buteljering, och omständigare arbete på vinfälten och i vinkällaren med restriktioner på avstånd och antal personer i samma lokal, m.m. Vi gör vad vi kan men vi är en liten spelare, men som de flesta säger till oss -"varje låda gör skillnad".

Allt gott,
Peter & Kristina
Franska Vinkompaniet

rött i trälåda (1).jpg
 
Last edited:
Toppen