Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

USA - Vilken jävla resa.

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Jag har varit till och med lite mer frånvarande än vanligt den senaste tiden. Anledningen till detta är att jag befinner mig i USA och håller på och hattar omkring över hela landet. Det är en ren nöjesresa, en present från mig till mig, och det enda uttalade målet med resan var att på min 40-årsdag (den 25 december) sitta på en dive bar i New York drickandes bourbonshots och billig öl medan jag skrålade fram en skakig version av the Pouges "A Fairytale of New York".

Jag lyckades nästan. Det blev en skakig version av DEN HÄR LÅTEN på obegriplig låtsasarabiska tillsammans med ägaren till en eritreansk restaurang i East Village. Mycket roligt.

Resan började i San Fransisco, sedan blev det en kort avstickare upp till Sonoma (dock inget vingårdsbesök), sen Portland, Chicago, Nashville, Memphis (bara en dag), New Orleans och nu New York som är sista stoppet.

Kommer att skriva lite mer ingående framöver men en sak är säker: jag kommer att åka tillbaka. Helt fantastiskt.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag har varit till och med lite mer frånvarande än vanligt den senaste tiden. Anledningen till detta är att jag befinner mig i USA och håller på och hattar omkring över hela landet. Det är en ren nöjesresa, en present från mig till mig, och det enda uttalade målet med resan var att på min 40-årsdag (den 25 december) sitta på en dive bar i New York drickandes bourbonshots och billig öl medan jag skrålade fram en skakig version av the Pouges "A Fairytale of New York".

Jag lyckades nästan. Det blev en skakig version av DEN HÄR LÅTEN på obegriplig låtsasarabiska tillsammans med ägaren till en eritreansk restaurang i East Village. Mycket roligt.

Resan började i San Fransisco, sedan blev det en kort avstickare upp till Sonoma (dock inget vingårdsbesök), sen Portland, Chicago, Nashville, Memphis (bara en dag), New Orleans och nu New York som är sista stoppet.

Kommer att skriva lite mer ingående framöver men en sak är säker: jag kommer att åka tillbaka. Helt fantastiskt.
Det är bara att hålla med; USA är underskattat!
 

chambertin

Medlem
Jag har varit till och med lite mer frånvarande än vanligt den senaste tiden. Anledningen till detta är att jag befinner mig i USA och håller på och hattar omkring över hela landet. Det är en ren nöjesresa, en present från mig till mig, och det enda uttalade målet med resan var att på min 40-årsdag (den 25 december) sitta på en dive bar i New York drickandes bourbonshots och billig öl medan jag skrålade fram en skakig version av the Pouges "A Fairytale of New York".

Jag lyckades nästan. Det blev en skakig version av DEN HÄR LÅTEN på obegriplig låtsasarabiska tillsammans med ägaren till en eritreansk restaurang i East Village. Mycket roligt.

Resan började i San Fransisco, sedan blev det en kort avstickare upp till Sonoma (dock inget vingårdsbesök), sen Portland, Chicago, Nashville, Memphis (bara en dag), New Orleans och nu New York som är sista stoppet.

Kommer att skriva lite mer ingående framöver men en sak är säker: jag kommer att åka tillbaka. Helt fantastiskt.
Vi ser fram emot din tolkning av "Cheb Khaled avec Faudel et Rachid Taha"
... och dina tasting notes.:)
 

Elvis

Medlem
Körkort i LA är knappast nödvändigt. Tunnelbana eller buss funkar kalas mellan stadsdelarna, däremellan promenerar man såklart!

Jag bor här och har aldrig provat något kommunalt färdmedel... :rolleyes:

Men Uber, Jimmy! Det är billigt och bra här.
 
Toppen