USA - Vilken jävla resa.

Diskussion i 'Resor' startad av Jimmy Forsman, 27 december 2014.

1. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

Jag har varit till och med lite mer frånvarande än vanligt den senaste tiden. Anledningen till detta är att jag befinner mig i USA och håller på och hattar omkring över hela landet. Det är en ren nöjesresa, en present från mig till mig, och det enda uttalade målet med resan var att på min 40-årsdag (den 25 december) sitta på en dive bar i New York drickandes bourbonshots och billig öl medan jag skrålade fram en skakig version av the Pouges "A Fairytale of New York".

Jag lyckades nästan. Det blev en skakig version av DEN HÄR LÅTEN på obegriplig låtsasarabiska tillsammans med ägaren till en eritreansk restaurang i East Village. Mycket roligt.

Resan började i San Fransisco, sedan blev det en kort avstickare upp till Sonoma (dock inget vingårdsbesök), sen Portland, Chicago, Nashville, Memphis (bara en dag), New Orleans och nu New York som är sista stoppet.

Kommer att skriva lite mer ingående framöver men en sak är säker: jag kommer att åka tillbaka. Helt fantastiskt.

Magnus L, MartinE, Elvis och 9 andra gillar detta.
  2. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

Det är bara att hålla med; USA är underskattat!

3. chambertin

chambertin Medlem

Vi ser fram emot din tolkning av "Cheb Khaled avec Faudel et Rachid Taha"
    ... och dina tasting notes.:)

4. Elvis

Elvis Medlem

Nästa gång kan du ta vägarna förbi Los Angeles också! ;)

Jimmy Forsman gillar detta.
  5. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

Japp, valde bort LA pga fel håll och att jag inte har körkort. Ska fixa ett sådant. :)

6. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

Körkort i LA är knappast nödvändigt. Tunnelbana eller buss funkar kalas mellan stadsdelarna, däremellan promenerar man såklart!

7. Elvis

Elvis Medlem

Jag bor här och har aldrig provat något kommunalt färdmedel... :rolleyes:

Men Uber, Jimmy! Det är billigt och bra här.

Dela sidan