Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vad blir trendigt 2017!

Wintermute

Medlem
I tider av upplevd oro brukar vi söka oss mo det trygga och gamla. Det pekar mot kända regioner i "gamla världen". Dessutom kommer vi kanske att politisera amerikanska viner. Det om strömningar... Jag tror däremot att ingenting kan stoppa floden av enkla röda viner, gärna med restsötma och levererade i bib.
För egen del skall jag försöka vidga mina vyer, främst vad gäller vita viner.
 
I tider av upplevd oro brukar vi söka oss mo det trygga och gamla. Det pekar mot kända regioner i "gamla världen". Dessutom kommer vi kanske att politisera amerikanska viner. Det om strömningar... Jag tror däremot att ingenting kan stoppa floden av enkla röda viner, gärna med restsötma och levererade i bib.
För egen del skall jag försöka vidga mina vyer, främst vad gäller vita viner.
De amerikanska finvinsbönderna kanske behöver vårt stöd :)

Själv ska jag nog snoka österut mer, efter min amerikaflört. Lite mer vitt i allmänhet och lite mer champagne varefter året lider också.
 
Trådskapare
D

Dexter

Medlem
Jag hopps lite på Sydafrika med, finns så mycket roligt där.
Hopps bara att importörer vågar ta hem lite roligt, för SB kommer nog inte hjälpa till för mycket.
Spanien!
Australien!

Och så har äntligen Italien trenden stannat av när det gäller vanliga konsumenter på SB.. tror på Frankrike kommer vinna mark där.
 
M

Mouton

Bodde hela min vistelse 3 år, på ett familjeägt hotell, när den exentriska (tjuriga) ägaren en gammal grek fick höra om mitt vin intresse fick jag en egen nyckel till hans vinkällare. Gissningsvis hade han långt över 50,000 buteljer djupt under hotellet, dealen var att jag fick välja själv och betala vad jag själv ansåg som rimligt. Bättre vinmässigt än så, kommer jag Aldrig ha det igen. Staden jag bodde i och där jag var verksam i heter Irene strax utan för Johannesburg.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Enligt mina källor så har den det..
Vilka källor har du? Har samma känsla, men det hade varit intressant att se data på det också.

Det jag går på är att jag sällan hör att det pratas om Amarone och ripasso bland de runt mig som inte är vinnördar utan det är mer naturvin och ekologiskt rent allmänt som jag snappar upp i bruset. Långtifrån en statistisk källa visserligen.
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Ja, du om någon borde ju se trendbruset med tanke på alla folkliga provningar du håller. Jag litar nog på ditt omdöme där. :)
Problemet är dock att folk inte kan välja något som vi inte erbjuder och vi erbjuder det som vi tror folk vill ha. Vad som är tydligt är dock att vi har mer Italien än någonsin samt mer kunder än någonsin. Men det kanske bara är så att intresset för vin har blivit större.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Kanske blir det året då "skinny Champagne" slår igenom på bred front.
-I hyllorna på SB kommer vilket diskvatten som helst sälja som smör i solsken så länge det har en ekostämpel eller en krav-hatt på halsen.
 
Toppen