Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vad dricker du just nu?

mmh

Medlem
Ett annat forum jag hänger på (Klocksnack) har en kul tråd som heter nåt i stil med "vad gör du och din klocka just nu". Tänkte det kunde vara roligt med en tråd här också med live uppdateringar om vad folk har i glaset för tillfället.

Jag börjar... sitter på ett hotellrum i St Petersburg och dricker ett georgiskt qvevri vin från 2014, Winiveria, mukuzani. Saperavi enligt försäljaren men ser ingen dylik info på etiketten (bara kyrilliska på baksidan så kanske det framgår där). Riktigt gott vin om än något enkelt. Fräsch, bärig smak (en aning läder) med bra syra och balans. Svårt att få ut mycket doft ur dessa dåliga hotellglas dock. Smaken påminner om en blandning av Etna Rosso och beaujolais cru (typ Morgon). Första georgiska och första qvevri vinet för mig, men definitivt något att hålla utkik efter framöver.
image.jpg
 
Toppen