Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vad dricker vi till nyår !

Trådskapare
A
Själv ska jag fira med ett par champagneälskare så det blir nog min bästa champagnenyårsafton någonsin. Själv funderar jag på att ta med Winston Churchill 1998. På magnum.

FRW inköpta? Ligger ett gäng sådana i min källare också. Kan inte bli fel. 98 är en av mina favoritårgångar.
 

Wintermute

Medlem
Det är som alltid en balansgång mellan olika principer:
1) att inte dricka riktigt bra viner när man inte kan fokusera på dem.
2) att undvika bra viner tycks dåliga i sällskap med ännu bättre i liknande stil
3) eskalering av smakupplevelsen
Just nu känns det som Palmer-02 på magnum med ett knakelibrakdesertvin (px?) efter. Möjligen en bättre champagne till matlagningen.
 

Swedy

Medlem
Det är som alltid en balansgång mellan olika principer:
1) att inte dricka riktigt bra viner när man inte kan fokusera på dem.
2) att undvika bra viner tycks dåliga i sällskap med ännu bättre i liknande stil
3) eskalering av smakupplevelsen
Just nu känns det som Palmer-02 på magnum med ett knakelibrakdesertvin (px?) efter. Möjligen en bättre champagne till matlagningen.
Huvudet på spiken!
 

lukastollig

Pudelfantast
Har inte funderat så noga på detta ännu men kanske Henriot '95 + '96, så här när '08 just släppts. Eller ett par Pol Roger från åren kring millennieskiftet. Får ta en funderare. Skulle nog helst ta en magnum '98 Vilmart Cuvée Creation men har flaskorna på annan ort... dålig planering..
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Är bortbjudna till Täby av alla jävla ställen. Vägrar sova över eller hålla på och strula med taxi så det blir till att ta bilen. Ska kolla vad det finns för alkoholfria alternativ att ta med sig. Kan tänke mig att bli något från Enskede bryggeri.

Vad är det för fel på Täby? :)
 

HerrMelin

Medlem
Jag köpte bland annat hem en flaska Mumm nv på magnum som jag tänkte dricka på nyår, men skulle gärna vilja se basårgång och deg datum, vart hittar jag det? :)
 
Definitivt 2002 Bollinger GA och utöver det finns i finalposition just nu Delaire Graff Cab, Crystallum Mabalel eller Rust en Vrede Syrah. Flickvännen gillar egentligen inte utspätt vin men när vi stod hos Newton Johnson nu i november vann de lättare vinerna framför de tyngre... ;)
 
Toppen