Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vad gör ni med korkarna?

matage

Medlem
Efter att i omgångar sparat korkar från intressanta viner och däremellan kastat allt har jag ÄNTLIGEN hittat ett praktiskt användningsområde för dem.

10F03FC4-9F09-43FF-8675-707987E2D962.jpeg

Jag la om taket till huset i somras och på krypvinden där läkten fästes stack det ner vassa spikar lite här och var.
Cue - Champagnekorkar!
Både hushålls-säkert och potentiellt föremål för framtida nyfikenhet/spekulationer om huset skulle gå vidare till en vin-nörd i framtiden :D

Vad gör ni andra med korkarna?
 
Last edited:
Sparar alla men har inte bestämt vad jag slutligen ska göra med dom. Har sett en del dörrmattor som ser ut att vara en kul grej att göra.
 

The Wall

Medlem
När Frantzén skulle ta hand om Bobergs matsal på NK gjorde NK reklam med en kavaj gjord av korkar. Mitt mål är att försöka få till en likadan kavaj. Fullständigt oanvändbar, men kul, ungefär som en medelålders italiensk sportbil som inte tycker om regn.
 
Toppen