Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vad har ni för "huschampagne" och varför?

v_skogh

Medlem
Ja vad säger ni. Vad ser ni till att alltid ha nära till hands och redo för direkt konsumtion?
Är själv på jakt efter min egen huschampagne. För tillfället ser jag alltid till att ha Bolly SC färdig för konsumtion.
Vad är det som gör er huschampagne så bra?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vad har ni för "huschampagne" och varför?

Av någon anledning har det blivt så att det är Pierre Peters Special Cuvée, även om man alltid dricker dem på tok för ungt! Bra pris, fantastiskt kvalité samafattar väldet vinet utmärkt.

Annars är jag väldigt svag för Gosset Rosé som jag tycker är helt outstanding på standardrosé fronten, det brukade jag alltid ha hemma förrut, får fan ta och köpa in en laddning igen tror jag. Mycket mumsigt!
 
Trådskapare
V

v_skogh

Medlem
SV: Vad har ni för "huschampagne" och varför?

Ska testa Pierre Peters ikväll faktiskt iofs en Cuvée de Réserve (7350) men ändå.
Har läst mycket gott om Pierre Peters Cuvée Spéciale 1999, så faller kvällens vin mig i smaken så får det bli att ta hem en låda SC -99.

Men du menar att 99:an är för ung än?

Är det (7405) Gosset Grand Rosé Brut från SB du tänker på?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vad har ni för "huschampagne" och varför?

Japp, grand rosé brut is the one. Väldigt bra rosé tycker Krug.

Och ja, PPs är en ganska stram BdB som vinner på att lagras, speciellt 1999 faktiskt. Någonting som inte har hindrat mig från att slakta i mig allt jag har.
 
Trådskapare
V

v_skogh

Medlem
SV: Vad har ni för "huschampagne" och varför?

Krug skrev:
Japp, grand rosé brut is the one. Väldigt bra rosé tycker Krug.

Och ja, PPs är en ganska stram BdB som vinner på att lagras, speciellt 1999 faktiskt. Någonting som inte har hindrat mig från att slakta i mig allt jag har.

Aight, då ser jag fram emot kvällens flaska och beställningen som ska läggas hos Vinalliansen.
 

lepatrik

Medlem
SV: Vad har ni för "huschampagne" och varför?

Krug NV trots den försämring som skett de senaste åren. Blir aldrig besviken
 
Trådskapare
V

v_skogh

Medlem
SV: Vad har ni för "huschampagne" och varför?

I fredags blev det en flaska Pierre Peters Cuvée de Réserve som blev en stor överraskning.
Kanon fint vin och vilka småpengar sedan. Skall absolut försöka ha ett par flaskor hemma i framtiden, tänkte även plocka hem några 99:eek:r.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vad har ni för "huschampagne" och varför?

Kul att du gillade vinet! Blanc de Blanc är alltid bra att ha hemma. Själv blev det en PPs-99 till fördrink hos mamsen i lördags.
 

Elvis

Medlem
SV: Vad har ni för "huschampagne" och varför?

Gosset Grande Réserve Brut.

Mycket god och prisvärd champagne som går hem både hos champagneälskare och sådana som tror att allt mousserande vin är "champagne".
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vad har ni för "huschampagne" och varför?

Strålande champagne, som om jag inte missminner mig även går att hitta på halvpava om man tar et vänligt snack med Divine!
 
Trådskapare
V

v_skogh

Medlem
SV: Vad har ni för "huschampagne" och varför?

Krug skrev:
Strålande champagne, som om jag inte missminner mig även går att hitta på halvpava om man tar et vänligt snack med Divine!

Både 750 och 375 ligger som BS hos Bolaget. 259 resp. 372 spänn.
Når den upp till Bolly SC?
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Vad har ni för "huschampagne" och varför?

Har några olika.....

Clouet Silver (flaska & magnum) Bl de Noir, Ultra Brut. Kanske nåt att prova mot Bolly??!!

Clouet Rose (flaska & magnum)

PP Cuvee Speciale (flaska & Magnum)

Diebolt Prestige

Tycker dessa alltid presterar bra och priset ar riktigt lågt
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vad har ni för "huschampagne" och varför?

v_skogh skrev:
Både 750 och 375 ligger som BS hos Bolaget. 259 resp. 372 spänn.
Når den upp till Bolly SC?

Personligen tycker jag att den gör det, samma by också vettu! Jag gillar verligen Gosset, och jag tycker att Grand Rosé är en riktig höjdare också.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Vad har ni för "huschampagne" och varför?

v_skogh skrev:
Både 750 och 375 ligger som BS hos Bolaget. 259 resp. 372 spänn.
Når den upp till Bolly SC?
Köp inte Champagne på halvflaskor!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vad har ni för "huschampagne" och varför?

magnum skrev:
Köp inte Champagne på halvflaskor!

Det heter kvartsmagnum! Och jo, jag tycker faktiskt att man kan köpa drickbubbel på halvpavor, det är alltid trevligt att ha lite hemma så att man inte alltid behöver öppna en hela när man bara är sugen på ett glas. Jag gillar Gosset GR på halva.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Vad har ni för "huschampagne" och varför?

Krug skrev:
Det heter kvartsmagnum! Och jo, jag tycker faktiskt att man kan köpa drickbubbel på halvpavor, det är alltid trevligt att ha lite hemma så att man inte alltid behöver öppna en hela när man bara är sugen på ett glas. Jag gillar Gosset GR på halva.
OK,OK men det smakar bättre på flaska.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Vad har ni för "huschampagne" och varför?

Krug skrev:
Där kan vi vara slående överens :)
That's nice. Ikväll blir det en Bonnaire Special Club 1985, härligt,läcker mogen Champagne mmmmmmmmmmm!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vad har ni för "huschampagne" och varför?

magnum skrev:
That's nice. Ikväll blir det en Bonnaire Special Club 1985, härligt,läcker mogen Champagne mmmmmmmmmmm!

Jävla gottegris! ;D
 
Toppen