Var finns världens högsta restaurangpåslag? Jag startar tråden med Burj Al Arabs Sky Bar: 19500 kr (10500 AED) för en Cristal 2002. http://www.jumeirah.com/Global/Property ... 3-2009.pdf
SV: Världens högsta restaurangpåslag Cristal Rosén 1999 slår den möjligen, med 31,500 AED. Vet dock inte vad påslaget är, har glömt vad mina kostade. ;D
SV: Världens högsta restaurangpåslag Såg också det nu. Ursäkta min vaga frågeställning (om den existerade överhuvudtaget). Tanken var att Cristal 2002 är ungefär som en Big Mac i The Economist's Big Mac index.
SV: Världens högsta restaurangpåslag Cristallen rosé vinner 3x Cristal = Cristal Rosé i AED Men 3x Cristal > Cristal Rosé i inköp Alltså: Homo Economicus väljer vanlig Cristal. Kanske skall flytta min CdM vertikal till denna lilla restaurang... ;D
SV: Världens högsta restaurangpåslag För att veta påslaget bör vi väl veta inköpspriset! Eller utgår vi från att dom handlat hos VinUnic?!
SV: Världens högsta restaurangpåslag Finns det möjlighet att köpa in dyrare än från Vinunic? Fast egentligen är det orättvist att jämföra eftersom Koranen förbjuder alkohol. Så tar man hänsyn till det så är inte påslaget så farligt jämfört med andra förbjudna preparat på marknaden, dessutom ingår dricks.