Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Val av vinkyl

Take

Medlem
Hej,

Är påväg att köpa vinkyl och har kokat ned mina alternativ till två stycken vilka jag skulle vilja ha input på.

https://vinkylen.se/produkt.php?pid=4389
eller
https://vinkylen.se/produkt.php?pid=7459

I det stora hela verkar det som att skillnaden främst ligger i att dörrhöjden och effekten är högre på Cavin-kylen. Antar att den inte behöver jobba lika länge för att nå önskvärd temp? Skillnad på märkena, kan man säga att något är bättre? Verkar som att climadiff och avintage är poppis men de verkar tyvärr inte ha någon i den bredd jag vill ha (40cm).
 

Ludvig

Medlem
Hej,

det förefaller inte vara någon större skillnad på kylarna rent prestandamässigt men det ser ut som mQuvee har ett längre indrag i ventilationen under dörren vilket gör att en eventuell sockel kan löpa framför. På min kyl (Climadiff Avintage) så flyttade jag ut ventilationsgallret i sockeln. De mindre mQuvee ser exakt likadana ut som Avintage gjorde när de såldes av Vinkylen så mQuvee kanske plankat/licencerat eller köpt rättigheterna för de mindre kylarna.
 

Attachments

  • 9DC09680-0562-434C-9D30-FEA70ED91E22.jpeg
    9DC09680-0562-434C-9D30-FEA70ED91E22.jpeg
    42,4 KB · Visningar: 139
Last edited:

Johan L

Medlem
Jag har en sådan mQuvee fast i 60-bredd och är nöjd på det stora hela. Mycket tyst! Har den i köket med öppen planlösning och tänker aldrig på att den låter. Kan vara bra att veta att producenten rekommenderar att den nedre (och större) temperaturzonen är inställd på en temperatur som är minst 4 °C högre än den övre zonen för optimal drift (men gissar att många vinkylar är byggda så?). Jag har ventilationsgallret i sockeln.
 
Toppen