Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vart ska vi gå?

Elvis

Medlem
Jag har sent omsider åkt på att boka bord för tre till nu på fredag. Jag inser att jag är sent ute och nu är frågan vart vi ska gå. Shibumi, Sturehof och Strandvägen 1 är fullbokade. Tips, någon?
 
Lilla Ego flaggade för att de hade en del ledigt idag på instagram. Iofs gällde det torsdag, men kanske värt att kolla.

Annars Carousel, Svinet, Babette, 19 Glas, Le Nom, Agnes, etc.
Instämmer + nook, punk royale, woodstockholm, Rolfs kök, agrikultur, slipen, tjoget (Hornstulls bodega!)
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Hade årets bästa restaurangbesök på (nya) Adam o Albin förra veckan.
Så jäkla bra!! Måste ditt igen snart.
Bra vinlista med helt okej priser, Tog Cedric Bouchard Les Ursules 2010 (stod 2011 i listan) Tackar!

Det var förövrigt fullt på online-bokningen men efter ett samtal så tryckte dom in oss samma dag, sånt gillas!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Jag har sent omsider åkt på att boka bord för tre till nu på fredag. Jag inser att jag är sent ute och nu är frågan vart vi ska gå. Shibumi, Sturehof och Strandvägen 1 är fullbokade. Tips, någon?
Jag är naturligtvis part i målet eftersom jag kommer att springa runt där och flogga vin bära tallrikar på fredag, men kolla om det finns bord ledigt på 19 glas. Maten är fullkomligt enastående.
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
Kort rapport: @Jimmy Forsman har helt rätt. 19 Glas har riktigt bra mat. Vi tog deras sjurätters och blev väldigt imponerade. Rätten Färskpotatis, gräddfil, torkat och rökt oxhjärta som finns på menyn nu rekommenderas varmt! Stämningen är avslappnad, inredningen lite ruffig (allt ser minst 15 år gammalt ut) men maten är underbar.
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
Fortsätter att beta av tips från den här tråden. I torsdags gick jag till Carousel och blev väldigt imponerad av maten, särskilt förrätten Pocherat ägg, nässlor, toppmurklor & blomkål. Tack @Keen för tipset!
 

Martin H

Medlem
Tips Visby?
Är i Visby med min fru. Ngn som har tips på restaurang som är lugn, med bra mat och intressant vinlista? Schyssta champagner är en bonus
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Tips Visby?
Är i Visby med min fru. Ngn som har tips på restaurang som är lugn, med bra mat och intressant vinlista? Schyssta champagner är en bonus
Backfickan, Gamla Masters, Wallers är alla bra matmässigt och ok vinmässigt. Bäst på ön är Krakas i Kräklingbo, grym mat och bra vinlista!
 

Martin H

Medlem
Backfickan, Gamla Masters, Wallers är alla bra matmässigt och ok vinmässigt. Bäst på ön är Krakas i Kräklingbo, grym mat och bra vinlista!
Tack för tipsen, har bokat bord på Gamla Masters i morgon och går förbi Bakfickan ikväll så får vi se vad det blir. Wallers ser ju också schysst ut på websidan, blir säkert ett besök där också under veckan
 
Toppen