Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vertikalprovning Bonneau du Martray Corton-Charlemagne

Barsac Wine Bar

Leverantör
upload_2016-1-7_14-51-40.png


Barsac Wine Bar har nöjet att erbjuda en fantastisk vertikalprovning av ett av Bourgognes bästa och mest kända viner. På Cortonkullen strax norr om Beaune har det odlats vin i mer än 1000 år och denna Domaine har anor tillbaka till när Karl den Store bodde i området. De senaste 20 åren har man jobbat mycket hårt med att förbättra kvaliteten och jobbat närmare naturen och idag drivs hela domaineen biodynamiskt och vinerna har mycket hög koncentration av syra, mineralitet och frukt. Förutom att prova tio årgångar kommer vi att prata om Corton Charlemagne i allänhet och även gå in lite mer i detalj på vintillverkningen på Bonneau du Martray.
Det kommer serveras en maträtt och ett hemligt vin efter provningen.
Välkomna!

Årgångar i provningen.
1985,1998,2001,2005,2007,2008,2009,2010,2011,2013

Plats: Barsac Wine Bar, Viktoriagatan 8
Datum: Måndag 1 februari kl 19.00
Kostnad: 2500kr
Bindande anmälan till: info@barsac.nu
 

Mattias Schyberg

Administratör


Barsac Wine Bar har nöjet att erbjuda en fantastisk vertikalprovning av ett av Bourgognes bästa och mest kända viner. På Cortonkullen strax norr om Beaune har det odlats vin i mer än 1000 år och denna Domaine har anor tillbaka till när Karl den Store bodde i området. De senaste 20 åren har man jobbat mycket hårt med att förbättra kvaliteten och jobbat närmare naturen och idag drivs hela domaineen biodynamiskt och vinerna har mycket hög koncentration av syra, mineralitet och frukt. Förutom att prova tio årgångar kommer vi att prata om Corton Charlemagne i allänhet och även gå in lite mer i detalj på vintillverkningen på Bonneau du Martray.
Det kommer serveras en maträtt och ett hemligt vin efter provningen.
Välkomna!

Årgångar i provningen.
1985,1998,2001,2005,2007,2008,2009,2010,2011,2013

Plats: Barsac Wine Bar, Viktoriagatan 8
Datum: Måndag 1 februari kl 19.00
Kostnad: 2500kr
Bindande anmälan till: info@barsac.nu
Längesen jag var på besök nu insåg jag när jag såg denna inbjudan. Ser klart trevligt ut måste jag säga. Värt att fundera på. :)

PS. Ändrade rubriken så det inte enbart var versaler då det såg lite skrikigt ut.
 
Toppen