Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vilka städer har vinlager att hyra?

Kalle A

Medlem
Jag försöker få en bild av hur vanligt det är med platser där man kan hyra plats i vinkällare i Sverige. Jag känner till Stockholm, Göteborg, Lund och Kristianstad. Men det finns säkert på andra platser också. Vilka städer känner ni till som har detta?
Vi pratar alltså om lagring som Grappe, Göteborgs vinkällare osv.
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Jag försöker få en bild av hur vanligt det är med platser där man kan hyra plats i vinkällare i Sverige. Jag känner till Stockholm, Göteborg, Lund och Kristianstad. Men det finns säkert på andra platser också. Vilka städer känner ni till som har detta?
Vi pratar alltså om lagring som Grappe, Göteborgs vinkällare osv.

Norrköping:
https://vinochspirituosakallaren.se
 

buteljen

Medlem
Vad brukar normalpris vara? I Lund betalade jag 495kr/m för ett litet fack (120-150 flaskor) samt 825kr/m för ett stort (240-300 flaskor). Då ingick access till litet kök samt ett bra bord för typ 10 pers man kunde boka upp. De hade även två konferensrum man kunde hyra (15 + 30 pers)
Vad kostar det på Grappe t.ex?
 

magnum

Epernay, Frankrike
Vad brukar normalpris vara? I Lund betalade jag 495kr/m för ett litet fack (120-150 flaskor) samt 825kr/m för ett stort (240-300 flaskor). Då ingick access till litet kök samt ett bra bord för typ 10 pers man kunde boka upp. De hade även två konferensrum man kunde hyra (15 + 30 pers)
Vad kostar det på Grappe t.ex?
Vinfack/Grappe
Privat Företag
Årsavgift helfack (350 flaskor) 19 100 27 900
Årsavgift halvfack (175 flaskor) 11 800 17 400
Årsavgift hylla (60 flaskor) 8 500 10 500
Priserna inkluderar moms.
Lådförvaring
Som lådförvaringskund kan Du lagra obegränsat antal lådor till mycket fördelaktiga priser.
Pris per kolli och månad:
Från 0-49 kollin är avgiften 22,50 kr inkl. moms per kolli och månad.
Från 50-99 kollin är avgiften 20,00 kr inkl. moms per kolli och månad.
Från 100 kollin och uppåt är avgiften 17,50 kr inkl. moms per kolli och månad.
För lådor med blandade viner utgår en inregistreringsavgift på 120 kr per låda.
Priserna inkluderar moms.
 
Last edited:

buteljen

Medlem
Om jag räknade rätt så hade du halva priset i Lund. så 400kr för en flaska som sparas i 10 år eller 800kr i Stockholm. Ett bra vinlagringsskåp om man har plats är intjänat på 2 år

Tack för perspektivet
Japp. Jag hade ett fack i ett år men köpte ytterligare ett eget skåp därefter och flyttade flaskorna. Kände att det blev oerhört mycket mer ekonomiskt.
Samtidigt är det ju så att på Grappe får man access till så mycket mer än bara vinlagringen. De har ju t.ex fantastiska provningar och andra features.
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Japp. Jag hade ett fack i ett år men köpte ytterligare ett eget skåp därefter och flyttade flaskorna. Kände att det blev oerhört mycket mer ekonomiskt.
Samtidigt är det ju så att på Grappe får man access till så mycket mer än bara vinlagringen. De har ju t.ex fantastiska provningar och andra features.

Det var samma insikt som jag hade.
 
Last edited:
Toppen