Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vin eller godis...

EuphoniC

Medlem
SV: Vin eller godis...

Svårt det där, hur gör man egentligen? Jag vill ju gärna att mina små (idag 7 och snart 6) ska växa upp med vinintresse samtidigt vill man ju inte på något sätt knuffa in dem på alkoholens bana, det kommer ju så småningom ändå, vare sig man vill eller inte.

Kanske tänker jag fel här, kanske behöver man inte göra något alls annat än att bara köra på som man gör nu så smittar intresset av sig per automatik, vad vet jag...

Tips? ;)
 
Trådskapare
V

Vega

Medlem
SV: Vin eller godis...

Svårt !? , gör som mannen i länken ovan..

Nä men allvarligt.
Detta är ju rätt olika i olika kulturer.
En egen erfarenhet är första gången jag drack vin, innan tonåren..
En släktgård nere i Bdx där man blandade i hälften vatten i ( vitt , sött vin) till barnen, ( kanske något äldre än dina)
Det dracks till mat och dessert mm, inget konstigt med det. Helt naturligt där nere.
Man har väl ett mer naturligt och avslappnat förhållande till alkohol rent allmänt.

Jag tror nog på en avdramatisering tidigt och att man noga följer beteende / kompisgäng mm.

Se hur bra det gick för mig... blev vinnörd.. ;-)
 
Toppen