Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vin på bordershop och systembolaget

kalle_b_

Medlem
Hej. Vi kommer troligtvis inhandla vår dryck till sommarens bröllop på bordershop i Tyskland. Då vi inte har plats att förvara några överblivna mängder och dessutom vill provsmaka innan vill vi helst hitta vin som finns både på systembolaget och på bordershop och köpa ex 80% i Tyskland och 20% på bolaget och lämna tillbaka överblivet på bolaget.

Vi har dock svårigheter att hitta något "register"/korsreferenser på vin som finns på både bolaget och i Tyskland. Någon som känner till något sådant eller har några tips?
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Risk för att du blir besviken. Väldigt få kvalitetsviner är billigare på Bordershop. Bästa jag hittade var Louis Martin Napa Cab 2012 för 200 kr (gamla bolagspriset). Knappast värt besväret. Bättre att beställa på nätet istället.

Antagligen ska du ha öl och sprit med och där finns det däremot pengar att göra.
 
Det finns inte sällan något enstaka erbjudande även på kvalitetsviner som är konkurrenskraftigt. Jag har köpt Do ut des för 130 kr (360 på SB), Polizianos Rossi di Montalcino för 85 kr, Fontalpinos Chianti Classico etc. Håll utkik efter det.

Men visst är det i huvudsak enklare viner som har väsentlig prisskillnad. Om man är ok med aussies etc runt hundralappen hemma finns mycket till ca halva priset, men brukar för min egen del inte resultera i någon väsentlig upplevelse.
 
Toppen