Anders Landström
Medlem
Ibland planerar vi att dricka något, speciellt, gott, annorlunda eller bara något man funderat på länge. Tänkte vi kunde lägga upp bilder här och börjar med två av de vinerna jag kommer dricka i helgen
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ska bli kul att se hur Deutz levererar!Ibland planerar vi att dricka något, speciellt, gott, annorlunda eller bara något man funderat på länge. Tänkte vi kunde lägga upp bilder här och börjar med två av de vinerna jag kommer dricka i helgen
Visa bifogad bild 811
Visa bifogad bild 810
Du kommer bli torr i munnen innan de där godbitarna är slut. Njut som FAAAN!Har inga bilder men imorgon skall det drickas.
St. Vincent 1996 (gamla etiketten)
Dom Perignon 1995 (aldrig testat)
Och Krug 1998 (misstänker jag)
Är jäkligt pepp iaf!
Ett tufft jobb men någon måste göra det....Du kommer bli torr i munnen innan de där godbitarna är slut. Njut som FAAAN!
Och vi litar på att hårdjobbande du klarar av att utföra detta jobb på,ett förtjänstfullt sätt. Ser fram mot smaknoter och lite bildporr att komplementera...Ett tufft jobb men någon måste göra det....
Ska ta lite bilder och försöka få in någon tomte åt @MatlenOch vi litar på att hårdjobbande du klarar av att utföra detta jobb på,ett förtjänstfullt sätt. Ser fram mot smaknoter och lite bildporr att komplementera...
Härligt att se både USA och Amarone på din hype-lista. Allt fint börjar inte på 'B' oavsett hur många gånger man hör det. Finns dock mycket bra på 'B' också.Hemplockat från källaren för konsumtion inom en mycket snar framtid.
DISCLAIMER: jag köpte den vänstra flaskan 2001, dvs. långt innan Svensson vaknade från sin Ripasso-BIB-dimma och proklamerade "Fiiiint viiiin har ett namn och det namnet är Amarååååne". Och det är den enda Amarone jag äger….
Ska bli intressant att se mognadsgraden på dessa pjäser och jag ser mycket fram emot Geyserville & Lytton Springs som borde vara i ganska bra form vid det här laget. Ridge är en av mina absoluta favoritproducenter med en hedervärd prispolitik som gör att (nästan) alla har råd att samla på sig och lagra dessa kanonviner som bara växer och växer med tid i källaren.
Visa bifogad bild 1050
Härligt att se både USA och Amarone på din hype-lista. Allt fint börjar inte på 'B' oavsett hur många gånger man hör det. Finns dock mycket bra på 'B' också.![]()
Då får du se till att dricka Bernkasteler Doctor, som fått sitt namn efter att ha botat sjukdom!Själv, efter hantering av lunginflammation som jag fick till skänks i Madrid så ska jag idag smutta på min första alkohol på två veckor.
-83 är ju mitt år, måste vara bra...Imorgon blir det nog dessa...
Gammalt är gott![]()
Skönt att ha dig tillbaka. Har undrat var du tog vägen, men då förstår jag.Inte allt fint, men det mesta goda börjar på B eller C
Själv, efter hantering av lunginflammation som jag fick till skänks i Madrid så ska jag idag smutta på min första alkohol på två veckor.
Du ger mig hopp-83 är ju mitt år, måste vara bra...