Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinbutiker i Hamburg

Mats Petri

Österlen
Inte mycket napp på den frågan Viktor! Men kul om du kan återrapportera efter din resa.
Inte omöjligt att jag hamnar i Hamburg några dagar i april så hade varit trevligt med några tips från dig.
Ha en fin resa!
 

chambertin

Medlem
Tja! Ska ner till Hamburg i februari och tänkte kolla om någon har koll på vinbutiker där?
Tar gärna restaurangtips med bra vinlista också :)
Finns en bra sökfunktion på wine-searcher men du får själv kolla upp sortiment m.m i respektive butik.
Ett tips är dock att kolla i Price List SIze-kolumnen och börja med de butiker med flest varor..

Klicka på Stores & Producers
Fyll i Hamburg, Germany i My Location
Välj Retail i Business Type och detta dyker upp:

1642458053962.png
 
Trådskapare
Viktor Mörberg
Inte mycket napp på den frågan Viktor! Men kul om du kan återrapportera efter din resa.
Inte omöjligt att jag hamnar i Hamburg några dagar i april så hade varit trevligt med några tips från dig.
Ha en fin resa!
Blir tyvärr ingen resa ner i Februari, som HSV supporter reser jag en hel del till Hamburg men nu är det tomma läktare igen.
Men jag letade lite och hittade följande som kan vara av intresse:

Wein & Boules (Ligger nära Millerntor)

Euro Weinkontor

Wein-Outlet (Bahrenfelt), i Altona.
 

M.Grape

Medlem
Har handlat på Weinhaus Gröhl i Eppendorf någon gång, de har ett ganska bra utbud, även med lite ålder. Inte direkt billigt däremot.

Sedan har jag gått förbi Weinkontor Tobias Strauch (Wexstrasse) många gånger men aldrig hunnit in. Verkar ha bra utbud med mycket lokalt (Tyskt). Mitt emot finns en fantastisk italiensk restaurang som har en supergod tryffelpasta.

Annars har de stora varuhusen (Kaufhof, Karstadt) rätt ok vinhyllor med bra priser. På Hamburgs "NK" Alsterhaus en bra vinavdelning. Där finns också en trevlig champagnebar högst upp.
 
Toppen