Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinets Dag den 22 januari 2016

Mattias Schyberg

Administratör
image.jpg


Nu är det snart dags att planera lite vinösa aktiviteter på årets viktigaste "helgdag".

Sött och starkt verkar måttligt populärt i Sverige för tillfället vilket kan vara väl värt att försöka ändra på, dessutom så är mitt nyårslöfte att ge dessa vinkategorier lite mer kärlek under 2016. Kanske kan vi få till en trevlig aktivitet kring dessa vintyper när kvalitetsvinet så fint ändå skall firas lite extra?

Känner jag er rätt så har ni såklart andra vinösa idéer kring vad vi borde hitta på. En sak är i alla fall säker och det är att vi borde hitta på något. :)
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Oj så fort tiden går! Kommer ihåg förra årets vinets dag då jag av outgrundliga själ valde att inte delta. Måste finurla ut något bra att öppna som kompensation detta år!
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Hm...det börjar närma sig. Hur skall du fira dagen?

Poppa något kul är såklart en bra början, men nog kan det väl vara kul att få till något temabaserat eller särskilt dagen till ära kan jag tycka. :)
 

Daniel A

Administratör
Tror det blir att korka upp och bjuda på några favoriter! En flaska vin jaune, en flaska russinvin deluxe (2004 Tissot, PMG) och något mer från Jura för att hålla mig till ett tema. ;)
 

Skaggs

Medlem
Drack deras Porco Rosso förra helgen. Total katastrof. Överoxiderad russinjuice :)

Har testat en del buteljeringar tidigare, och det har varit några riktigt tråkiga flaskor, men också några som jag tyckte var mycket trevliga.
Kvällens uppställning:

Krauthaker Parallel, Grasevina
Roxanich Antica, Malvazija
Degrassi, Merlot, Cab. Sauv., Teran
Bibic R6 Riseva, Babic, Plavina, Lasin
Roxanich, Merlot Rött
Milos Stagnum, Plavac Mali
 
Toppen