Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinets väg till Skandinavien

Aqua Vitae

Medlem
Jag har under sommaren skrivit en serie artiklar för DinVinguide.se om vinets väg till Skandinavien. Dessa är på inget sätt någon komplett beskrivning men en bakgrund baserad på arkeologiska material och källor samt historiskt material. Jag vet att det är många på detta forum som sitter inne med detaljkunskap i olika delar och vi stöter alla på fakta eller faktoider av olika slag - så har ni något som ni tycker jag bör komplettera med eller titta närmare på, källor, fynd, idéer etc. får ni gärna lämna en kommentar här eller kontakta mig via meddelande e.d.

Mvh

Magnus Reuterdahl
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag har under sommaren skrivit en serie artiklar för DinVinguide.se om vinets väg till Skandinavien. Dessa är på inget sätt någon komplett beskrivning men en bakgrund baserad på arkeologiska material och källor samt historiskt material. Jag vet att det är många på detta forum som sitter inne med detaljkunskap i olika delar och vi stöter alla på fakta eller faktoider av olika slag - så har ni något som ni tycker jag bör komplettera med eller titta närmare på, källor, fynd, idéer etc. får ni gärna lämna en kommentar här eller kontakta mig via meddelande e.d.

Mvh

Magnus Reuterdahl
Jag hjälper gärna till med att länka till dina artiklar så även vårt forum kan få njuta av dem utan att behöva leta febrilt på annan ort, mer än så kan nog inte jag bidra med tyvärr.

Har inte läst dem ännu, men gör det så snart andan faller på, men det ser onekligen ambitiöst ut. :)

Artikelserie del 1
Artikelserie del 2
Artikelserie del 3
 
Trådskapare
Aqua Vitae

Aqua Vitae

Medlem
Tackar, skulle ha fixat det sen blev det lite problem med uppkopplingen och jobbet kom i vägen :)
 
Toppen