This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Stort tack för tipset!Enligt mail från igår har Bagaren och Kocken kampanj på Spiegelau Definition just nu; 46% nedsatt i pris. 4-pack Bx respektive Bgn för 949 kr. Riktigt bra pris!
Även Kitchentime har kampanj, dock inte riktigt lika bra pris; 1.200 kr för ett 4-pack Bgn/Bx.Enligt mail från igår har Bagaren och Kocken kampanj på Spiegelau Definition just nu; 46% nedsatt i pris. 4-pack Bx respektive Bgn för 949 kr. Riktigt bra pris!
Bättre direkt från källan, 77 euro/850kr för 4 packÄven Kitchentime har kampanj, dock inte riktigt lika bra pris; 1.200 kr för ett 4-pack Bgn/Bx.
Tack för tips. Blev ett köp på 4 Bdx och 4 bgn vilka jag har sedan tidigareÄnnu bättre på gamla vildmedvin
Köp Spiegelau Definition Bordeaux 4 stk online
Köp Spiegelau Definition Bordeaux 4 stk hos Winefamly och få det levererat säkert till din hemadress med Trygg e-handel.www.winefamly.se
Samma här. Det enda som stör med leveransen är att den dyker upp med Budbee lite plötsligt; ”hej, vi kommer imorgon mellan klockan 16 och 22.30”Tack för tips. Blev ett köp på 4 Bdx och 4 bgn vilka jag har sedan tidigare
Jo, och i mitt fall kom de 16:03 när jag hade förväntat mig 22:29Samma här. Det enda som stör med leveransen är att den dyker upp med Budbee lite plötsligt; ”hej, vi kommer imorgon mellan klockan 16 och 22.30”
I mina fall kommer de ALLTD när hustrun är hemma, med efterföljande diskussioner om inköpets nödvändighet som resultatJo, och i mitt fall kom de 16:03 när jag hade förväntat mig 22:29![]()
Av ren nyfikenhet (antar att hon ej läser dettaI mina fall kommer de ALLTD när hustrun är hemma, med efterföljande diskussioner om inköpets nödvändighet som resultat![]()
Jag brukar länka till mina korta beskrivningar om vinglas och säga "läs det här" och kort därefter hörs snarkningar från hennes håll.Av ren nyfikenhet (antar att hon ej läser detta) Hur många vinglas äger du/ni egentligen?
![]()
Underbart!Jag brukar länka till mina korta beskrivningar om vinglas och säga "läs det här" och kort därefter hörs snarkningar från hennes håll.
En hastig beräkning ger vid handen att det är någonstans omkring 150 - 160 st. Öl-, GT-, konjaks-, grappa- och portvinsglas ej inkluderade.
Borde kanske arrangera en Cupboardtracker eller liknande när jag tänker efter![]()
Inser att jag råkade glömma bort mina 16 st provningsglas (Spiegelau Authensis ”lilla vitvinsglaset”). Och den senaste Definition-leveransen. Verkar vara dags för en inventering snart.Jag brukar länka till mina korta beskrivningar om vinglas och säga "läs det här" och kort därefter hörs snarkningar från hennes håll.
En hastig beräkning ger vid handen att det är någonstans omkring 150 - 160 st. Öl-, GT-, konjaks-, grappa- och portvinsglas ej inkluderade.
Borde kanske arrangera en Cupboardtracker eller liknande när jag tänker efter![]()
Haha, jag räknade visst inte heller in mina provningsglas i min siffra. Blir mer och mer som du. En vacker dag kommer jag också ha 150-200 glasInser att jag råkade glömma bort mina 16 st provningsglas (Spiegelau Authensis ”lilla vitvinsglaset”). Och den senaste Definition-leveransen. Verkar vara dags för en inventering snart.
KämpaHaha, jag räknade visst inte heller in mina provningsglas i min siffra. Blir mer och mer som du. En vacker dag kommer jag också ha 150-200 glas![]()
Inser att jag råkade glömma bort mina 16 st provningsglas (Spiegelau Authensis ”lilla vitvinsglaset”). Och den senaste Definition-leveransen. Verkar vara dags för en inventering snart.
Sommarstuga/Offsite? Har ni räknat in de glasen??Haha, jag räknade visst inte heller in mina provningsglas i min siffra. Blir mer och mer som du. En vacker dag kommer jag också ha 150-200 glas![]()
Självklart inteSommarstuga/Offsite? Har ni räknat in de glasen??
Det som stökar till det lite antalsmässigt är om man råkar bjuda ett annat par på middag och vill hälla upp lite olika viner, då behövs det en hel del glas. Även om par kan dela glas av bordsmässiga utrymmesskäl blir det ändå en hygglig mängd glas om man råkar äta 5 rätter och vill testa 2 olika viner i två olika glas till varje rätt.Underbart!
Jag äger en i sammanhanget ganska så modest samling av ca 40 glas. Men förstår dej helt! Jag hade ju också behövt fler, men har ingen plats i lägemheten (jag vet…prioriteringar)
Kudos till dej!!!
Jag körde ett högst amatörmässigt och spontant blindtest med sambon med samma vin i 7 olika kupor. Vindrickande/vinuppskattande, men absolut ingen nörd som jag. Men hon känner definitivt när något står ut på ett positivt sätt. Tex när jag öppnat vin med lite ålder, eller generellt högkvalitativa dyrarae viner.
Förbluffande reslutat/kommentarer från testet, haha!
Glas 1: ”Usch, detta tyckte jag inte om alls. Detta får du dricka upp!”
Glas 5: ”Ååååh, vad gott det här var! Min favorit!”
Älskar reaktionen när jag avslöjade att det var samma vin i alla glas. Minns ej vad det var för vin, men principen är ju egentligen samma med olika vin/kupor när det serveras blint. Även färgen blir ju något annorlunda i olika kupor. Jag hade garanterat åkt dit på samma sätt också!
Så spännande detta med vin, ålder, luft, vinkel in i gommen/näsan, tjocklek/storlek av kupa etc.
Kul med livet, skål!!![]()