Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinguiden.com

Mattias Schyberg

Administratör
Vinguiden säljer majoriteten av sina aktier till Schibsted för okänd summa. Vinguiden är ett bolag som omsätter 34 miljoner på att kvala in skit från beställningssortimentet till ordinarie hos Systembolaget och som återkommer i vinannonser med köpta recensioner. Vad bra vårt alkoholmonopol fungerar i Sverige.

http://digital.di.se/artikel/schibsted-koper-vinguide
Verkar vara en riktigt kass sajt. Förstår inte varför man väljer att surfa in på den.
 
Trådskapare
Peder

Peder

Medlem
Verkar vara en riktigt kass sajt. Förstår inte varför man väljer att surfa in på den.

För att den vänder sig till "white trash"-människor som har sjunkit lägre till och med än att gå på utseendet på en vinetikett skulle jag gissa. Får man inga bra recensioner från vinrecensenter som annars brukar kalla skitviner för fynd så kan man alltid köpa sig ett fynd-stämpel hos vinguiden.com. Ägarna lär skratta hela vägen till banken på sina besökares (kunders) intelligensnivå. :)
 

Vino fino

Medlem
Jag litar instinktivt på folk som rekommenderar fina viner och som dessutom är duktiga på att räkna. (Undrar om Schibstedt fick slutfakturan enligt samma principer?)

Jag vill också ha ett vin som består av 40% Tureega Natttschonal, 40% Cab, och 40% Syrah !

 
Trådskapare
Peder

Peder

Medlem
För att de är bra på sökmotoroptimering och hamnar ganska högt på Google för viner utan "egen" närvaro på nätet (dvs Nordic Sea Winery-grejer o dy)? :)

En av de främsta inom sökoptimering i Sverige (Nikke Lindqvist) var med och startade vinguiden och nog mycket hans förtjänst att dom rankar så bra på Google tillsammans med ålder på sidan. Undrar om han har kvar några aktier i bolaget?

http://www.lindqvist.com/om-nikke-lindqvist/
 

Mattias Schyberg

Administratör
En av de främsta inom sökoptimering i Sverige (Nikke Lindqvist) var med och startade vinguiden och nog mycket hans förtjänst att dom rankar så bra på Google tillsammans med ålder på sidan. Undrar om han har kvar några aktier i bolaget?

http://www.lindqvist.com/om-nikke-lindqvist/
Det är kanske honom vi bör rekrytera till finewines.se så att vårt forum hamnar i topp på alla tänkbara sökningar. Om det blir något av med FW-TV, så vet vi vart pengarna bör gå. ;)
 

Rexel

Medlem
Jag litar instinktivt på folk som rekommenderar fina viner och som dessutom är duktiga på att räkna. (Undrar om Schibstedt fick slutfakturan enligt samma principer?)

Jag vill också ha ett vin som består av 40% Tureega Natttschonal, 40% Cab, och 40% Syrah !

Vilken tomte:p...
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
" bra grillvin! å 14% ..ganska "schtark...
-Hade det hela varit en ironisk sketch hade det varit ganska kul, nu är det bara tragiskt.
Man får hoppas att snubben i filmen åtminstone tjänar riktigt bra så det känns värt det att tappa all sin trovärdighet...
 
Trådskapare
Peder

Peder

Medlem
Han vet hur man håller i ett vinglas! :)

vinglas vinguiden.jpg
 

ChristianB

DipWSET
Fy satan vad pinsamt! Han har mage nog att rekommendera ett vin som ("Oj, hoppsan! Det är visst vår förtjänst!") Vinguiden sålt in, och till råga på allt kan han varken räkna eller utläsa druvsorterna. Min portugisiska är säkerligen inte den vackraste, men var kom "Turreega" ifrån?! Skämskudde fram, skit skall skit ha, osv!

Vi har ju vinet i butiken där jag jobbar faktiskt... Kanske skulle dra av en provning med Portugal som tema och se vad som faktiskt levererar; för tio år sedan var ju Periquita Original det allra hetaste man kunde ha hemma i skåpet, utmärkt att lagra enligt Svennebanan-vinkritikerna!

Forza FW-TV!

Edit: Det slog mig det skulle gå att göra exakt samma sak på vinguidens affärsidé, fast för FineWines istället. Man säljer ju bara annonser och köpta omdömen för att en produkt ska komma in på Systembolagets hyllor. Det vore ju piece of cake för FineWines att göra detsamma, typ www.finewineguiden.com
 
Last edited:

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Borde väl kunna skramla fram lite forumsmedlemmar som är överjävliga på sökmotoroptimering? Vad krävs för att hamna över vinguiden hos Google månntro? :)
 

gece

Man vänjer sig.
Borde väl kunna skramla fram lite forumsmedlemmar som är överjävliga på sökmotoroptimering? Vad krävs för att hamna över vinguiden hos Google månntro? :)
Enkelt, vi startar ett ämne per produkt hos SB och slänger på några väl valda ord som subjekt, typ "(producent) (vinets namn), ett (rött/vitt/mousserande/rosé) vin från (ursprungsbeteckning) recension". Sen diskuterar vi det, insiktsfullt och ingående.
 
Toppen