Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinkaraffer? Någon som kan tipsa?

Magnus L

urydhtfilgukj
Behöver köpa ett gäng med billigare vinkaraffer. Dom måste dock vara ok form på, helst inte små vattenkaraffer.

Är det någon som har tips på någon som säljer billigare, men anständiga karaffer?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Svårt ämne...kanske kan dessa funka...?
image.jpg

image.jpg

Om de är billiga vet jag dock inte. o_O
 

Vino fino

Medlem
Ö&B har italiensktillverkade karaffer för en femtiolapp. Jag köpte sex sådana för ett par år sedan för att ha hemma vid fester. Ingen har hittills gått sönder och de tål maskindisk.

Har tyvärr inget foto med mig nu på jobbet men de ser ut ungefär som på bilden. (De har självklart grövre detaljer och inget kristallglas, men de gör jobbet).
 

Attachments

  • imagesCA6KQSS3.jpg
    imagesCA6KQSS3.jpg
    2,5 KB · Visningar: 840
Trådskapare
Magnus L

Magnus L

urydhtfilgukj
Ö&B har italiensktillverkade karaffer för en femtiolapp. Jag köpte sex sådana för ett par år sedan för att ha hemma vid fester. Ingen har hittills gått sönder och de tål maskindisk.

Har tyvärr inget foto med mig nu på jobbet men de ser ut ungefär som på bilden. (De har självklart grövre detaljer och inget kristallglas, men de gör jobbet).
Var förbi Ö&B i nordstan tidigare idag och då hade dom bara vanliga vattenkaraffer. Problemet är väl att deras sortiment är lite av ett lotteri.
 
Last edited:

Orpale

Medlem
På Åhlens finns det billiga och helt ok karaffer för 125:-, i samma stil som Riedels Ultra serie.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Det har sagts förr, men Luminarc är onekligen mycket praktiska, om man helt enkelt är ute efter en karaff för att dekantera (bli av med fällning) eller hälla upp viner blint, och inte har oändligt mycket plats för att förvara saker med svanhalsar och liknande. De används i flera vinprovarklubbar jag kommit i kontakt med, förutom att jag har några själv. Bredare karaffer kan vara bättre om man vill lufta unga viner relativt snabbt, men vill man ha en stor uppsättning tar de ju klart mer plats...
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Toppen