Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinkyl inbyggnadsbar ca 15 cm bred

Hej,
Ny här på forumet. Sitter med ett problem som jag tänkte att någon här kan hjälpa mig att lösa. Bygger om mitt kök och kommer att få plats med en vinkyl (inbyggd) som jag tänker ha till att kyla mousserande vin alt Champagne, alltså inte för lagring. Mitt problem är nu att jag inte kan hitta någon så smal kyl som dessa flasktyper får plats i. Det finns ett flertal olika kylar (har hittat på vinkylen.se, elgiganten etc.) men samtliga tillverkare säger att de bara rymmer "vanliga" vinflaskor. Är det någon som har ett tips om en vinkyl som är typ 15-20 cm bred och max 89 cm hög som rymmer typen Champagneflaskor?

Tackar på förhand
/Johan
 

Jos

Medlem
Alla som rymmer vanliga flaskor rymmer också Champagneflaskor men beroende på flaskstorlek kanske något färre så det är bara att du köper den du tycker blir bäst.
 
Trådskapare
J
Tack för ditt svar Jos, men enligt Temptech som jag var i kontakt med avseende deras VWC7 och vinkylen.se avseende Avintage AV7X så fick jag svaret att kylarna inte är tillräckligt breda... Jag har beställt en annan istället, Temptech VWc300, och hoppas att den kommer att fungera för mina behov.

/Johan
 
Toppen