Vinlådor

Diskussion i 'Vin' startad av Sebban, 15 februari 2017.

1. Sebban

Sebban Medlem

Caviste finns ju som dom flesta vet och levererar bra ihop plockade viner. Men finns det fler företag som plockar ihop lådor som håller bra kvalité på grejerna?

2. vintomas

vintomas Bloggare

De här vet jag också har bra blandlådor:
    :)

3. Sebban

Sebban Medlem

"En bild säger mer än tusen ord" inte i detta fallet, en låda vin säger mig ingenting. Vad heter företaget? :confused:

Mattias Schyberg, sunqan och Magnus L gillar detta.
  4. sunqan

sunqan Vinös

Borde väl vara Vinunic som säljer den

5. Helen

Helen Medlem

@vintomas skojjar lite med dig @Sebban .
    På bilden ser du världens mest omtalade och mest exklusiva vinhus " DRC - Domaine de la Romanée Conti, det är vinvärldens Mona Lisa.

Varför inte göra egna blandlådor hos vinhandlare som finns utomlands.
    Spana in denna tråd.
    http://www.finewines.se/threads/koe...mbolaget-regler-transporter-och-butiker.1463/

vintomas, Larseman och Mattias Schyberg gillar detta.
  6. Tomas Lindblom

Tomas Lindblom fd Deppodi Moderator

Sebban och Daniel B gillar detta.
  7. jeps

jeps Medlem

Bristly Wine jobbar ju med en hel del roliga producenter, signa upp på deras nyhetsbrev så får man koll på när det släpps nytt. Lådorna säljs via systembolaget så sök på bristlylådan där så borde det finnas ett gäng tidigare lådor.

Sebban gillar detta.
  8. kayaker

kayaker Cyklist

Sebban gillar detta.
  9. thunberg

thunberg Flaskfantast Moderator

Kolla även in importören WineTrade som emellanåt gör intressanta lådor.

10. Trydebull

Trydebull Medlem

Hittills är det ingen som hittat ett bättre förslag än @vintomas

KockJohan gillar detta.
  11. Pessoa

Pessoa Medlem

Vinlådan: En låda per kvartal på prenumeration. Går att hoppa över lådor. Har även intressanta extralådor.
    Atomwine har alltid rabatterade lådor. Innehållen ändras.
    Sätt upp er på mejllistor för att hålla koll på nyheter. Annars kan Instagram vara ett sätt att hålla koll.

Last edited: 16 februari 2017
    chambertin, danryd, Magnus L och 1 annan gillar detta.
  12. Ekdahl

Ekdahl Screwed up

fluff, kayaker, Kostjan och 3 andra gillar detta.
  13. Trydebull

Trydebull Medlem

Fast, om man betänker att priset faktiskt inte överstiger vad man hade fått ge för enbart en av de flaskorna - och man får sig någon form av fast föda också från en schysst restaurang så måste jag säga att priset låter helt ok. Nästan riktigt billigt:)

gece och Kostjan gillar detta.
  14. Ekdahl

Ekdahl Screwed up

Ja så är det ju trots allt... men troligtvis får du bara 4-5 cl per flaska, dvs max motsvarande en halv flaska. Sedan kan man ju alltid undra vad "Efter provningen serveras en varmrätt med något gott att dricka till" innebär? Ja menar, hur skall de toppa matvinet efter den provningen? Yellow Tail?

kayaker, vintomas, Tomas Lindblom och 1 annan gillar detta.
  15. Trydebull

Trydebull Medlem

Jo, så är det väl. Jag räknade att det fanns åtta platser så mina tankar var lite generösare än dina. Men det är väl en och annan kock och ägare som kanske också vill ha några cl...

Svårtoppat blir det hur som helst med matvinet. Finns väl viss risk att de flesta försöken hade känts som ditt förslag oavsett vad det var i glaset...

16. Ekdahl

Ekdahl Screwed up

Ja, räkna med fler "intressenter". Och kanske att "8 tillgängliga platser" inte heller betyder max antal, de kan redan ha sålt några?

Trydebull gillar detta.
  17. Pessoa

Pessoa Medlem

18. Pessoa

Pessoa Medlem

19. Pessoa

Pessoa Medlem

ChristianB gillar detta.
  20. Pessoa

Pessoa Medlem

Dela sidan