Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinlagring i Stockholm

Vinlagring

Leverantör
Hej alla på Finewines,

En del av er känner nog redan mig här på forumet.

Under 2014 (troligtvis kvartal 2) så har vi planer att börja med en vinlagringstjänst för ett mycket fåtal hyresgäster. Tanken är att det inte enbart skall vara en ren och skär vinlagringstjänst utan en samlingspunkt för ett litet antal personer som gillar goda drycker.

Lokaliteterna som ligger ligger i en källarlokal vid Tegnérlunden (Vasastan) kommer erbjuda möjligheten att sitta i goda vänners lag och direkt från sin egna källare kunna korka upp. Lokalen kommer ha 2-3 skilda rum för att man skall kunna göra det, och ett av rummen kommer vara mer lounge betonat med sköna fåtöljer.

Vinlagringen beräknas rymma per hyresgäst cirka 300 flaskor och totalt skall det vara 6-8 hyresgäster. Delen som kommer vara för vinlagringen håller redan idag en relativt låg temperatur på runt 15-18 grader och kommer utrustas med en kylanläggning för att hålla en konstant temperatur. Vinlagringen kommer vara utrustad med boxar där varje hyresgäst har sin egna nyckel och denna del kommer även ha ett helt separat larm.

Det finns även en tanke att man skall kunna se vinlagringsrummet med en kamera från sin telefon eller dator när man saknar källaren.

Varje hyresgäst kommer ha ett eget låsbart skåp för sina vinglas och dessa skåp kommer utrustas med cirka 16 glas av olika typer från Zalto. Här kan man även ha sin egna korkskruv, decanter etc.

Säkerhet är viktigt och inom detta kommer vi lägga mycket fokus. Lokalen kommer ha separata larm för de allmänna utrymmena samt vinlagringen.

Öppettiderna för kunder kommer vara från morgon till cirka 23.00 och förhållningsregler kommer finnas med i kontraktet eftersom vinkällaren är i ett hus med boende.

Tanken är inte att det skall vara ett Grappe eller Magnusson Fine Wine utan en möjlighet för ett mycket fåtal medlemmar att ha sina viner på ett ställe där man har stor tilltro till varandra och det skall finnas ett genuint vinintresse hos samtliga medlemmar.

Det kan vara ett ställe för mindre vininfernon, en lokal att bjuda ner sina vänner, kunder att ta ett glas vin med. Det kommer inte vara någon festlokal för några stora partaj utan här skall man vara en livsnjutare.

Jag hoppas också att man kommer kunna få vinimportörer och nätvinhandlare att arrangera provningar för medlemmarna med betoning på viner som vinner på lagring.

Hyran beräknas ligga på från 2000 kronor i månaden per hyresgäst och det är ingen stor kassako för mig eftersom det är ett sådant fåtal hyresgäster. Hyran skall bekosta lokalen, el, städning, försäkringar och möjligheten att kunna göra förbättringar i denna lokal som ligger på cirka 100 kvadrat.

Jag kommer framöver med en inbjudan till en afton när man kan besöka lokalerna.

Är du redan nu intresserad av att ta del av mer information så ber jag er maila mig på molin.peder@gmail.com eller ringa.

Med vänliga hälsningar

Peder Molin
070-595 7713
 
Toppen