Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinprovningar

Elvis

Medlem
SV: Vinprovningar

Krug88 skrev:
Nån som ska gå på 70-tals provningen av skumpa på Grappe nästa fredag?

Jag hade gärna gått på den, men är tyvärr bortrest då. :(

Däremot ska jag gå på magnummiddagen på Villa Källhagen den 13 november!
 

Krug88

Medlem
SV: Vinprovningar

Elvis skrev:
Jag hade gärna gått på den, men är tyvärr bortrest då. :(

Däremot ska jag gå på magnummiddagen på Villa Källhagen den 13 november!
Ok, valde mellan dem...
 

CH

Medlem
SV: Vinprovningar

Krug88 skrev:
Nån som ska gå på 70-tals provningen av skumpa på Grappe nästa fredag?

Nej jag passade den men börjar nog ångra mig lite. Det är trots allt mycket gott som korkas upp.
 

Krug88

Medlem
SV: Vinprovningar

CH skrev:
Nej jag passade den men börjar nog ångra mig lite. Det är trots allt mycket gott som korkas upp.
Undrar om det inte finns en eller två platser kvar...
Tror det gjorde det i går iallafall.
 

CH

Medlem
SV: Vinprovningar

Krug88 skrev:
Undrar om det inte finns en eller två platser kvar...
Tror det gjorde det i går iallafall.

Ska kolla om det ens är möjligt att komma loss först. Är lediga alla andra fredagarna denna månaden utom just den naturligtvis. De lär väll bli måttligt roade om jag vill ha ledigt då med.
 

Krug88

Medlem
SV: Vinprovningar

CH skrev:
Ska kolla om det ens är möjligt att komma loss först. Är lediga alla andra fredagarna denna månaden utom just den naturligtvis. De lär väll bli måttligt roade om jag vill ha ledigt då med.
Här är vad du missar...

1970 Bollinger R.D.
1970 Leclerc-Briant
1971 Moët & Chandon
1971 Moët & Chandon Dom Pérignon
1973 Bollinger
1973 Piper-Heidsieck Florens Louis
1974 De Castellane Rosé
1975 Louis Roederer Rosé
1975 Dom Ruinart Rosé
1976 Louis Roederer Cristal
1976 Lilbert B.d.B.
1978 Louis Roederer
1979 Pommery Cuvée Louise
1979 Taittinger Comtes de Champagne
 

CH

Medlem
SV: Vinprovningar

Slog mig precis att jag bjudit hem folk på Selosse & Leclaprt provning så det blir skumpa på annat håll för min del. Betydligt yngre men förhoppningsvis jävligt gott ändå.
 
Trådskapare
A
SV: Vinprovningar

Krug88 skrev:
Nån som ska gå på 70-tals provningen av skumpa på Grappe nästa fredag?

Jag kommer, varit i Champagne och är på väg hem. en veckas uppladdning är väl lagom efter Diebolt-Vallois, Duval-Leroy, Billecart-Salmon, Paul Dethune, Guy Charlemagne, Pierre Moncuit, Robert Moncuit, Bollinger, Milan, Egly-Ouriet, André Clouet, Bonnaire och Paul Clouet.
 

CH

Medlem
SV: Vinprovningar

shorepower skrev:
Jag kommer, varit i Champagne och är på väg hem. en veckas uppladdning är väl lagom efter Diebolt-Vallois, Duval-Leroy, Billecart-Salmon, Paul Dethune, Guy Charlemagne, Pierre Moncuit, Robert Moncuit, Bollinger, Milan, Egly-Ouriet, André Clouet, Bonnaire och Paul Clouet.

Det lät underbart. Berätta gärna om hur resan var i resedelen.
 

Elvis

Medlem
SV: Vinprovningar

shorepower skrev:
Jag kommer, varit i Champagne och är på väg hem. en veckas uppladdning är väl lagom efter Diebolt-Vallois, Duval-Leroy, Billecart-Salmon, Paul Dethune, Guy Charlemagne, Pierre Moncuit, Robert Moncuit, Bollinger, Milan, Egly-Ouriet, André Clouet, Bonnaire och Paul Clouet.

Du ligger efter lite i dina rapporter! ;) Ser fram emot att läsa om dina intryck.
 
Trådskapare
A
SV: Vinprovningar

Elvis skrev:
Du ligger efter lite i dina rapporter! ;) Ser fram emot att läsa om dina intryck.
Ska skriva lite. Sitter på CDG just nu och planet är försenat (OJ vilken överraskning) så just nu gäller det bara att döva smärtan. Kortfattat så ligger höjdpunkterna på Diebolt, Duval, Billecart, Paul Dethune och Egly-Ouriet, lågpunkten är klart Guy Charlemagne (bokat besök via mail långt tidigare, var därifrån på 10-15 minuter och kände nog att jag tog allt för mycket av deras tid ändå)
 
Trådskapare
A
SV: Vinprovningar

Krug88 skrev:
Nån som ska gå på 70-tals provningen av skumpa på Grappe nästa fredag?

Fem flygplatser, fyra hotel, två tågresor, tio taxibilar, åtta resturanger och 5 nätter hemifrån. Efter den här veckan kan man inte annat än att se fram mot provningen
 

CH

Medlem
SV: Vinprovningar

Jag har lyckats åka på förkylningen från helvetet och ikväll är det tanken att vi skulle köra Selosse vs Leclarpart :'(
 

Elvis

Medlem
SV: Vinprovningar

CH skrev:
Jag har lyckats åka på förkylningen från helvetet och ikväll är det tanken att vi skulle köra Selosse vs Leclarpart :'(

Jäkligt irriterande! Jag har själv åkt på samma sak och det värsta är nästan att man inte kan uppskatta ett bra vin.
 
Toppen