Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinskåp, fuktighetsreglering?

JMS

Medlem
Jag har tänkt köpa ett vinskåp för lagring. Tänken är något som rymmer ca 200 flaskor och jag vill att samtliga hyllor skall vara utdragbara, vilket begränsar urvalet något. Jag har kokat ner de potentiella valen till en handfull skåp men så fick jag syn på Wine&Barrels vinskåp Vinobox i X-serien. En prisvärd serie som uppfyller alla krav jag tänkt mig utom ett. Det har ingen fuktighetsreglering. Enligt dem skall detta inte vara något problem så länge skåpet står i rumstemperatur, men det har fått mig att välja bort skåpet då jag nog vill ha ett skåp där jag kan lite på luftfuktigheten. Tänker jag rätt? Eller ligger det något i det de säger? Jag vill i alla fall att en flaska skall kunna ligga 10-15 år i skåpet utan att jag skall sova allt för dåligt över hur korkarna mår. Vad tror ni?
 
Toppen