Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinträffar i Malmö?

Adamanko

Medlem
Är lite avundsjuk på att man både i Sthlm och Götlaborg verkar kunna samla ihop till vinträffar härifrån forumet.

Finns det månne folk i Malmö eller krokarna som skulle vara intresserade? Anmäl intresse i tråden så snackar vi.
 

Skaggs

Medlem
Kul! Jag har förvisso en bit till Malmö men jag är absolut intresserad. Vi är några från forumet som brukar träffas då och då, oftast har vi kört i Simrishamn men också på andra platser lite utanför Malmö.
 

Daniel A

Administratör
Jag bor i Malmö och dricker gärna vin. :) Är öppen för alla möjliga typer av upplägg. Lättast att få till, för min del, är vardagskvällar, men helger/fredagar är verkligen inte uteslutet.
 
Trådskapare
Adamanko

Adamanko

Medlem
Så där ja. Sex personer just nu. Är det någon som kan tänka sig värdskap?

Fördelen med att vara hos mig är att jag bor centralt (vid triangelen) även för folk som bor utombys.
Nackdelen är att jag inte är utrustad med många glas eller andra nödvändiga(?) attiraljer.
 

Skaggs

Medlem
Tack för en trevlig BYOB! I februari blir det ny träff i Malmö eller i närheten så höll utkik och hojta till om intresse finnes.

Följande viner provades:

1. Larmandier-Bernier Terre de Vertus 2010
2. Pierre Moncuit Brut Millèsime 2006
3. Abrau-Durso Extra Brut 2013

IMG_5664.JPG

4. Fondreche - Il ètait une fois 2015
5. Moccagatta Bric Balin Barbaresco 2015
6. Charles Smith - The Creator 2010
7. San Fereolo Austri Langhe 2008

IMG_5669.JPG

Två jämna flighter där vinerna presterade fint, tyckte nog att de röda presterade något högre än mousserande flight.
Tack för för en trevlig kväll @Adamanko och @Vinocognito
 
Toppen