Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vit Bordeaux från fotbollsvm 1994

Hej, jag har en vit Bordeaux Sec Sauvignon Blanc från fotbolls m 1994, producerad 1993. Är det någon på forumet som har någon idé om var man kan sälja den och om värdet.
 

Attachments

  • IMG_20210416_002725.jpg
    IMG_20210416_002725.jpg
    25,6 KB · Visningar: 350

Deek

Medlem
Haha mina föräldrar har ett rött vin (tror det är Merlot). Den är inte röd mer utan enormt tegelfärgad. Tror den skulle varit uppdrucken för minst 25 år sen.

Är nog inte värd något vidare.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Hej, jag har en vit Bordeaux Sec Sauvignon Blanc från fotbolls m 1994, producerad 1993. Är det någon på forumet som har någon idé om var man kan sälja den och om värdet.
En ung "generisk" flaska Bordeaux Sec Sauvignon är som mest ett 99 kr-vin i Sverige idag. Det är definitivt inget lagringsvin, så värdet som vin betraktat är mycket nära noll, eftersom innehållet troligen befinner sig någonstans på skalan från "gammalt och inte särskilt gott" till "totalt odrickbart". Flaskan kvalificerar rimligen inte in på Systembolagets/Bukowskis auktioner av "värdefulla samlarviner" som är den enda lagliga försäljningskanalen i Sverige. Finns det alls något värde i flaskan så sitter den i etiketten, men massproducerade "jippoetiketter" på enkla ointressanta viner brukar sällan bidra med något värde i vinkretsar. Du ska nog fråga på ett fotbollsforum snarare än på ett vinforum.
 
Toppen