Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Walesiskt handgranatsöl stoppat av Systembolaget

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Så var det dags igen för Systembolagets censuravdelning att slå till. Inte mycket semester där verkar det som? Den här gången är det det walesiska ölet Fubar, tydligen belönat med silvermedalj, så själva innehållet är det nog inget fel på. Ölets etikett pryds dock av en handgranat och kulhål, och sådant går tydligen inte för sig. Fubar är så vitt jag vet amerikansk militärslang för F-ed up beyond all recognition (repair), och är något man kan bli om man utsätts för handgranatssplitter.
http://www.dn.se/ekonomi/handgranat-sat ... r-nytt-ol/

Jo, nog känner man att om man tilläts se en stiliserad handgranat på en ölflaska, så skulle man genast få en knäpp och börja kasta handgranater omkring sig. För ett par lådor skarpa handgranater har väl nästan alla liggande under sängen, så det gäller att inte trigga folk att plötsligt börja använda dem. Tack, tack, tack, kära Systembolaget för att ni räddat Sverige från denna våg av handgranatskastande galningar. För nog har det kommit drivvis med mediarapporter om sådana handgranatskastningar från alla länder där omoraliska och omdömeslösa liberaler tillåtit försäljningen av detta öl? Skönt att ännu en gång kunna förlänga listan över alla fördelar med ett statligt monopol, särskilt ett med en så förträfflig ledning som Systembolaget som skyddar alla oss omdömeslösa och värnlösa svenskar från ondska, elände och fördärv. ::)

Härmed nominerar jag Magdalena Gerger och Carl B. Hamilton till Nobels fredspris för denna ypperliga insats, vars betydelse överhuvudtaget inte kan överskattas!
 

Aqua Vitae

Medlem
SV: Walesiskt handgranatsöl stoppat av Systembolaget

...men boom boom shiraz funkar - konsekvensens högborg=Systembolaget! Någon annan som helt plötsligt börjar leta handgranater eller bomber när ni dricker???

//Magnus
 

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: Walesiskt handgranatsöl stoppat av Systembolaget

vintomas skrev:
Härmed nominerar jag Magdalena Gerger och Carl B. Hamilton till Nobels fredspris för denna ypperliga insats, vars betydelse överhuvudtaget inte kan överskattas!

Asså jag fattar inte.... Är du ironisk !?
För dom kan väl inte få fredspriset ::)
 

Aqua Vitae

Medlem
SV: Walesiskt handgranatsöl stoppat av Systembolaget

Tänk på att det är Norrmän som delar ut detdäringa priset - det kan mycket väl ta de på allvar - så var rolig!
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Walesiskt handgranatsöl stoppat av Systembolaget

Eftersom Barack Obama lyckades få fredspriset så antar jag att det inte är omöjligt...
 
Toppen