Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Washington DC

Jag åker till Washington DC och Savannah, Georgia senare i vår. Skulle bli ytterst tacksam för tips på vinaffärer med bra utbud av amerikanska viner.

Även restaurangtips är av intresse.
 
Trådskapare
Johan Peterson
Hej Per! Självklart har jag kollat wine-searcher men hemsidor ger inte alltid den sanna bilden av hur butiken i själva verket är. Jag är ute efter lite mer personliga tips.
 

Håkan

Medlem
Länge sen så jag minns inte riktigt hur det såg ut men tyckte då att den var bra. Jag har kollat med Wine spectators listor och det har oftast funkat bra.
 

Skaggs

Medlem
Har varit en hel del i Savannah räknat ur mitt österlenska perspektiv. Ett par nätter under 2008 och ett par nätter 2010 samt 2012, vilket när jag började skriva den här posten kändes som i förra månaden men ju mer jag skriver inser jag att att det är ju lång tid sedan. Man dricker och äter bra i Savannah om man undviker River St (för mat). Däremot är senap och Salt water taffy fällor som man måste gå i och testa/köpa. Vi käkade och drack bra på Olde Pink house, vilket säkerligen finns kvar. Champagne och variationer på ostron levde vi på där. Pianisten visade sig spelat i Malmo under sent 90-tal och bjöd på Cash-covers till folket från skåne med champagne-visat med sig! #detvarbättreförr? Om du ska till Atlanta har jag mer tips på affärer och matställen.
 
Last edited:
Toppen