Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 11 augusti 2022

Coldei

Medlem
Dags att vakna till liv igen efter sommarsemestern med lite nya webblanseringar!

Första släppet är nu på torsdag. Se utbudet här.

Någon som har spanat in något spännande att slå till på? :)
 

Håkan

Medlem
Möjligtvis ett par av Liger Belair-vinerna. Brukar de vara bra?
Jag tycker det. Öppna och hedonistiska men ändå lagringsbara, 2009 är på topp just nu och där har de lyckats extremt bra. Kanske inget för Bourgognepuritaner men jag tycker det finns plats för andra tolkningar.
 

buteljen

Medlem
SINE QUA NON MAGNUMLÅDA 2019, 16.998 KR

I denna låda ligger det en magnum var av Distenta Syrah 2019 och Distenta Grenache 19.

Vinerna på halvmagnum (säger man så även för icke-champagne??) kostar 2 799 kr på samma websläpp. Det blir 11 196 för fyra flaskor vin vs 16 998 för samma mängd vin i magnumformat. Kostar magnum vanligtvis så mycket mer? Eller är det trälådan som kostar nästan 6000 kr???
 
Trådskapare
C

Coldei

Medlem
Satan i gatan vad det där gick fort! Lyckades knipa en flaska SQN Distenta Syrah så jag är nöjd! :)
 
Toppen