Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 15 augusti 2019

V

Vincent H

received_318271375749023.png
Här är den preliminära listan på det som kommer att lanseras 15 augusti. Tyvärr går det inte att se producenter på alla artiklar men det brukar kunna gå att lista ut, annars om någon är extremt nyfiken kan jag undersöka vidare :)
 
Last edited by a moderator:
Trådskapare
V

Vincent H

Grymt! Tack :)
Jag brukar använda mig av programmet snipping tool. Har du testat det?
Jo ja jag har en hel del verktyg för att ta skärmbilder men lite morgontrött nu.. jag redigerar in en bättre strax :) Update: Nu ligger en bättre bild!
 

Tom.K.

Medlem
Ja, med stark krona hade det bara varit 6 lax. Och då hade det varit ett givet köp:D.
:DNåja

Det förklarar åtminstone en betydande del av prisökningen från redan abnormt höga prisnivåer. Det skulle fortfarande vara (för?) dyrt, men prisökningen skulle inte vara lika hissnande utan kronraset. Som del av totalpriset blir det inte så stor skillnad men som del av prisökningen gör den svaga kronan sitt till.
 

Håkan

Medlem
:DNåja

Det förklarar åtminstone en betydande del av prisökningen från redan abnormt höga prisnivåer. Det skulle fortfarande vara (för?) dyrt, men prisökningen skulle inte vara lika hissnande utan kronraset. Som del av totalpriset blir det inte så stor skillnad men som del av prisökningen gör den svaga kronan sitt till.
Absolut.
 

Adamanko

Medlem
Tycker det är rejäla kvantiteter och inga riktiga blockbusters, vilket kan bero på min okunskap, så man behöver nog inte ha bråttom den här gången?
Jag tippar iaf att Albamar O Esteiro tar slut först. Nån mer som vill tippa? :nagelbitare:
 

Johan L

Medlem
Tur för mig, för jag hade glömt bort detta totalt men fick ändå mina Alma de Mar! Drack mycket Albariño i olika prisklasser förra året och detta (ja ja, förra årgången) var en av de allra bästa (förutsätter förstås att man ta till sig druvans subtila elegans). In och klicka!

Gillade verkligen deras Albariño som släpptes tidigare i somras, så blev nyfiken och beställde både Alma de Mar igår och Sesenta e nove arrobas idag. Kul att höra att Alma de Mar är så bra!
 
Väldigt förvånad över att det finns så många flaskor kvar av Thierry Germains viner - vill gärna veta vad det allsmäktiga forumet anser om Roches Neuves - är prislappen för stor för Loire? Man får ju ändå rätt mycket vin för pengarna jämfört med en del av de andra vinerna i denna webblansering. Har någon provat? @Daniel A @Swedish @KockJohan @vintomas @Mattias Schyberg + alla ni andra Loire-Lovers out there.
 

Swedish

Medlem
Väldigt förvånad över att det finns så många flaskor kvar av Thierry Germains viner - vill gärna veta vad det allsmäktiga forumet anser om Roches Neuves - är prislappen för stor för Loire? Man får ju ändå rätt mycket vin för pengarna jämfört med en del av de andra vinerna i denna webblansering. Har någon provat? @Daniel A @Swedish @KockJohan @vintomas @Mattias Schyberg + alla ni andra Loire-Lovers out there.
Du har ju själv provat... :D Sista flaskan i Loire-flighten på en DBYOB.
Kvalitén är skyhög och jämfört med vad Clos Rougeard betingar för pris nuförtiden så är det ju nästan bargain...
För mig var det här den bästa weblanseringen på år och dar...
Sen för svensk marknad så är det här en okänd producent och då blir prislappen saftig...
 
Du har ju själv provat... :D Sista flaskan i Loire-flighten på en DBYOB.
Kvalitén är skyhög och jämfört med vad Clos Rougeard betingar för pris nuförtiden så är det ju nästan bargain...
För mig var det här den bästa weblanseringen på år och dar...
Sen för svensk marknad så är det här en okänd producent och då blir prislappen saftig...

:vägg: :oops: :eek: detta var vad jag skrev om 2015 Clos romans från Roches Neuves:
"Really great acidity and freshness. Long, narrow, angular, great finish with heaps of minerality. Recommended." Tack för påminnelsen! Det blev ett tillslag. Älskar Chenin och cab franc. Din teori om okänd producent stämmer nog väl.
 
Last edited:

Swedish

Medlem
Tur för mig, för jag hade glömt bort detta totalt men fick ändå mina Alma de Mar! Drack mycket Albariño i olika prisklasser förra året och detta (ja ja, förra årgången) var en av de allra bästa (förutsätter förstås att man ta till sig druvans subtila elegans). In och klicka!
Jag hoppas du tar dig en funderare kring Sesenta e nOve Arrobas. Flera hack vassare...
 

Mattias Schyberg

Administratör
Väldigt förvånad över att det finns så många flaskor kvar av Thierry Germains viner - vill gärna veta vad det allsmäktiga forumet anser om Roches Neuves - är prislappen för stor för Loire? Man får ju ändå rätt mycket vin för pengarna jämfört med en del av de andra vinerna i denna webblansering. Har någon provat? @Daniel A @Swedish @KockJohan @vintomas @Mattias Schyberg + alla ni andra Loire-Lovers out there.
Har inte provat, men blev väldigt intresserad när jag googlade. Väl värt att prova åtminstone! :)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Väldigt förvånad över att det finns så många flaskor kvar av Thierry Germains viner - vill gärna veta vad det allsmäktiga forumet anser om Roches Neuves - är prislappen för stor för Loire? Man får ju ändå rätt mycket vin för pengarna jämfört med en del av de andra vinerna i denna webblansering. Har någon provat? @Daniel A @Swedish @KockJohan @vintomas @Mattias Schyberg + alla ni andra Loire-Lovers out there.
Har köpt och druckit några av de röda för ett par år sedan, har några Franc de Pied kvar. Bra viner, men har inte provat de allra senaste årgångarna. Sortimentet ser ut att ha växt och jag tror man kan hitta lite lägre priser från utländska handlare, vilket kan förklara att de finns kvar.
 
Toppen