Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 20 Oktober 2022

Tyvärr ingen möjlighet att skapa en lista, men wbblanseringens artiklar finns nu på systembolaget (länk). Intressant att se att alla Crystallums viner, även de enklare Peter Max och Agnes har flyttats från Tillfälligt sortiment (där de var förra året) till webblansering. Ett sätt att göra det mer rättvist för hela landet?
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Plockade ihop vad jag hittade på SB.

TypProducentVinÅrgångNummerLandPris
VittLeeuwin EstateArt Series Chardonnay
2019​
94209​
Australien649
VittDomaine HuetLe Mont Première Trie Moelleux
2020​
92202​
Frankrike649
VittBodega MarañonesPies descalzos
2020​
94968​
Spanien369
VittLa SalvaciónGodello
2020​
94803​
Spanien235
VittCrystallumThe Agnes Chardonnay
2021​
93212​
Sydafrika249
VittCrystallumClay Shales Chardonnay
2021​
93075​
Sydafrika349
VittCrystallumFerrum Chardonnay
2021​
93141​
Sydafrika349
VittSchäfer-FröhlichFelseneck Riesling Grosses Gewächs 3000 ml
2020​
94636​
Tyskland2 765
VittSchäfer-FröhlichStromberg Riesling Grosses Gewächs 1500 ml
2020​
94163​
Tyskland1 199
VittSchäfer-FröhlichStromberg Riesling Grosses Gewächs 3000 ml
2020​
94163​
Tyskland2 595
VittSchäfer-FröhlichFelseneck Riesling Grosses Gewächs 1500 ml
2020​
94716​
Tyskland1 325
RöttTertre RoteboeufFrancois Mitjavile
2019​
94905​
Frankrike2 240
RöttBaroloMosconi
2018​
94906​
Italien499
RöttBaroloAnnunziata
2012​
94907​
Italien799
RöttBorgognoBarolo Riserva
2005​
94192​
Italien1 749
RöttBrunello di MontalcinoBiondi-Santi
2016​
94908​
Italien1 799
RöttBrunello di MontalcinoPoggio Sant'Arna
2017​
94904​
Italien699
RöttBrunello di Montalcino RiservaBiondi-Santi
2015​
94909​
Italien4 599
RöttGranatoElisabetta Foradori
2019​
94661​
Italien499
RöttBodega MarañonesPeña Caballera
2019​
94965​
Spanien359
RöttEl RapolaoVino de Paraje Valtuille de Abajo
2020​
93828​
Spanien349
RöttPico FerreiraVino de Paraje paraje Zagalín Corullón
2020​
93795​
Spanien349
RöttSufreiralVino de Paraje Toral de los Vados
2020​
93794​
Spanien349
RöttCrystallumBona Fide Pinot Noir
2021​
92234​
Sydafrika359
RöttCrystallumPeter Max Pinot Noir
2021​
93140​
Sydafrika269
RöttCrystallumCuvée Cinéma Pinot Noir
2021​
93139​
Sydafrika359
RöttCrystallumMabalel Pinot Noir
2021​
92437​
Sydafrika359
 

Bastardo

Medlem
Är inte detta ett ganska bra pris på Biondi-Santi? Funderar mest på en flaska av "standard"-brunellon

Gällande italienska viner, skulle jag råda dig att alltid kolla först vad vinet kostar hos xtrawine. De har en äldre årgång för bättre pris som borde vara i det närmaste drickmogen redan. :) Tillkommer så klart frakt och punktskatt, vilket inte är så mycket i sammanhanget.
P.S. Nu ser jag att 2016 har fått högre betyg hos CT, så det kanske är årgången att satsa på. För mig personligen är inte sådana viner aktuella men det är roligt att spinna på tankar och åsikter ändå. :cool:
 
Last edited:
Trådskapare
K

Korkskadad

Medlem
Screenshot 2022-10-18 at 13.24.13.png
Man undrar ju vad som försiggår här, många flaskor, billigare vin, skulle det inte ligga som tillfälligt istället (som tidigare år) ? För den som vill köpa fler än 2 och billigare finns den på winefinder.se, för mig blev det en låda där istället för att chansa på detta :p
 

BallyJ

Medlem
Visa bifogad bild 27335Man undrar ju vad som försiggår här, många flaskor, billigare vin, skulle det inte ligga som tillfälligt istället (som tidigare år) ? För den som vill köpa fler än 2 och billigare finns den på winefinder.se, för mig blev det en låda där istället för att chansa på detta :p
De lägger lite hetare viner som har hög efterfrågan i webblansering istället för TS så att fler ska ha möjlighet, och för att slippa obalans mellan butiker iom att man inte kan beställa mellan butiker längre.
 
Fuck. Gjorde ett försök på min första Biondi-Santi men hamnade endast på köplats. Brukar inte misslyckas med att få det jag vill ha. Fanns ju ändå 72 flaskor. Synd min budget inte tillät den dyrare varianten. Den fanns kvar betydligt längre.
 

BallyJ

Medlem
Fuck. Gjorde ett försök på min första Biondi-Santi men hamnade endast på köplats. Brukar inte misslyckas med att få det jag vill ha. Fanns ju ändå 72 flaskor. Synd min budget inte tillät den dyrare varianten. Den fanns kvar betydligt längre.
Skumt, min sambo hjälpte mig att klicka hem en Accomasso och hann ta ett foto med bokningen, då fanns det 3 st Biondi santi kvar att boka. Låter som en fördröjning hos dig.
 

Mexikanaren

Medlem
Fuck. Gjorde ett försök på min första Biondi-Santi men hamnade endast på köplats. Brukar inte misslyckas med att få det jag vill ha. Fanns ju ändå 72 flaskor. Synd min budget inte tillät den dyrare varianten. Den fanns kvar betydligt längre.
Skumt, min sambo hjälpte mig att klicka hem en Accomasso och hann ta ett foto med bokningen, då fanns det 3 st Biondi santi kvar att boka. Låter som en fördröjning hos dig.

Det var samma sak hos mig. Klickade direkt när den kom upp och det fortfarande fanns 72 flaskor kvar. Men så började saldot ticka ner och hjulet för bokningen fortsatte bara att snurra tills jag till slut fick en köplats på Biondi.
Så fördröjningen var nog mer på Bolagets sida än hos oss konsumenter
 
Det var samma sak hos mig. Klickade direkt när den kom upp och det fortfarande fanns 72 flaskor kvar. Men så började saldot ticka ner och hjulet för bokningen fortsatte bara att snurra tills jag till slut fick en köplats på Biondi.
Så fördröjningen var nog mer på Bolagets sida än hos oss konsumenter
Brukar alltid få det jag vill ha. Har bra uppkoppling med låga ping. Såg samma sak som du. Hur flaskorna sakta tickade bort utan att jag kunde göra något åt det. Var övertygad om att jag hade fått en flaska med tanke på att det ändå tog 5-6 sekunder innan de var slut.
 

Maran

Medlem
Brukar alltid få det jag vill ha. Har bra uppkoppling med låga ping. Såg samma sak som du. Hur flaskorna sakta tickade bort utan att jag kunde göra något åt det. Var övertygad om att jag hade fått en flaska med tanke på att det ändå tog 5-6 sekunder innan de var slut.
Samma sak här..
 
Toppen