Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 24 januari 2019

thunberg

Flaskfantast
Administratör
[container]
NummerNamnLeverantörProducentVarukategoriUrsprungPrisInköpt antal
96323-01Bourgogne Aligoté 16 750 mlThe WineAgency Sweden ABArnaud EnteVITT VINBourgogne Aligoté67536
96329-01Meursault Village A Ente 16 750mlThe WineAgency Sweden ABArnaud EnteVITT VINMeursault149536
96330-01Meursault PC Goutte d'Or 16 750The WineAgency Sweden ABArnaud EnteVITT VINMeursault Premier Cru29856
96331-01Pul-Montr PC Champ Gain 16 750The WineAgency Sweden ABArnaud EnteVITT VINPuligny-Montrachet Premier Cru299512
95068-01Nuits-Saint-Georges Perrot 16 750The WineAgency Sweden ABDomaine Perrot-MinotRÖTT VINNuits-Saint-Georges89948
95101-01Vosne-Romanée Champs Perdrix 16 750The WineAgency Sweden ABDomaine Perrot-MinotRÖTT VINVosne-Romanée118948
95113-01Vosne-Romanée PC Les Beaux 16 750The WineAgency Sweden ABDomaine Perrot-MinotRÖTT VINVosne-Romanée Premier Cru184936
95414-01Chambolle-Musigny Perrot 16 750The WineAgency Sweden ABDomaine Perrot-MinotRÖTT VINChambolle-Musigny109548
95416-01Gevrey-Chambertin Perrot 16 750The WineAgency Sweden ABDomaine Perrot-MinotRÖTT VINGevrey-Chambertin89960
95427-01Morey-Saint-Denis Rue Vergy 16 750The WineAgency Sweden ABDomaine Perrot-MinotRÖTT VINMorey-Saint-Denis89948
95453-01Morey-Saint-Denis PC Riotte 16 750The WineAgency Sweden ABDomaine Perrot-MinotRÖTT VINMorey-Saint-Denis148554
95455-01Mazoyères-Chambertin GC 16 750The WineAgency Sweden ABDomaine Perrot-MinotRÖTT VINMazis-Chambertin382518
95585-01Volnay PC Santenots Milieu 16 750The WineAgency Sweden ABArnaud EnteRÖTT VINVolnay Premier Cru119036
[/container]
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Håller med Magnus, det börjar bli löjligt att köpa Bourgogne nu... Sparar pengarna till något roligt som Etna eller 08 skumpor.
 

lukastollig

Pudelfantast
Ente är väl den nya superstar påläggskalven för många. Men håller med om att priserna börjar bli väl höga. Kombination av stark Euro och Burghype. Tyvärr sant för i stort sett alla av de bästa och mest erkända bourgogneproducenterna. Blir ändå lite sugen på en Meursault.
 

jrick

Medlem
Ente är väl den nya superstar påläggskalven för många. Men håller med om att priserna börjar bli väl höga. Kombination av stark Euro och Burghype. Tyvärr sant för i stort sett alla av de bästa och mest erkända bourgogneproducenterna. Blir ändå lite sugen på en Meursault.
Mest producenthype ändå, EUR-kursen har på två år gått 8-13% beroende på när importören gör sin betalning till producenten. Fasen vad Raveneau känns billigt ändå i jämförelse med t.ex. Ente, fast jag har knappt smakat något från producenterna för att veta om prisskillnaden är motiverad på rent upplevelsemässiga grunder. Jag gör jämförelsen med Raveneau eftersom det släpptes på webbsläpp förra månaden med en 5% höjning jämfört med föregående årgångssläpp.
 

lukastollig

Pudelfantast
Vissa producenter verkar försöka hålla prisökningarna på någorlunda vettig nivå. Ravenau och DRC till exempel. Men på andrahandsmarknaden rusar priserna för dem också. Så frågan är vem som gör rätt: ta ut det pris man vill ha eller det pris man kan?
 

jrick

Medlem
Vissa producenter verkar försöka hålla prisökningarna på någorlunda vettig nivå. Ravenau och DRC till exempel. Men på andrahandsmarknaden rusar priserna för dem också. Så frågan är vem som gör rätt: ta ut det pris man vill ha eller det pris man kan?
Låt mig gissa att Arnaud Ente inte höjt sina utpriser lika mycket ändå, i det här fallet gissar jag på att det mer är importören.
 

Daniel A

Administratör
Jäklar vad mycket Perrot-Minot. Vill minnas att det bara kom ett fåtal av 2015. Kan nog bli något klick där någonstans.

Entes vita känns ju rätt körda, speciellt när jag själv upplevt prisökningen (köpte blandade 2014). Men av oklar anledning blir jag lite sugen på Entes Volnay...
 

Jos

Medlem
Det gick ju skit som vanligt med vita bourgogner för mig. Har aldrig lyckats klicka hem Ente eller Raveneau :(

Får trösta mig med att jag fick hem två av hans Volnay :)
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
När man är ledig och laddad inför Ente släppet... skjutsar frugan till jobbet vid 07.30... kommer hem och ställer klockan på 09.37 för att kunna ladda musknappen vid 10.00... MEN vaknar 10.39...... så känns det ändå relativt skönt att ha pengar kvar till annat roligt som kommer under året :D
 
Toppen