Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 24 maj 2018

thunberg

Flaskfantast
Administratör
[container]
NummerNamnLeverantörProducentVarukategoriUrsprungPrisInköpt antal
95575-01Chablis Gr Cru Raveneau 15 750Johan Lidby Vinhandel ABDomaine RaveneauVITT VINChablis Grand Cru104912
95835-01Chablis PC Mont Tonn 15 Ravenea 750Johan Lidby Vinhandel ABDomaine RaveneauVITT VINChablis Premier Cru71912
96199-01Domai Tiss Arb Char La Ma 15 750mlTM Kvalitetsviner ABDomaine Andre et Mireille TissotVITT VINArbois45960
96200-01Domaine Tissot Arbo Savag 14 750mlTM Kvalitetsviner ABDomaine Andre et Mireille TissotVITT VINArbois43984
96201-01Dom Tissot Vin jeaune Ch Cha 11 620TM Kvalitetsviner ABDomaine Andre et Mireille TissotVITT VINChâteau-Chalon79960
95176-01Guimaro A Ponte 15 750mlJohan Lidby Vinhandel ABGuimaroRÖTT VINRibeira Sacra29996
[/container]
 
Last edited:

Silex

Medlem
Ser ut som det kan behöva rekryteras lite hjälpklickare för det här släppet.... Halenberg 2010 vore kul (det är ju värt en del att "slippa" flera års egen lagring), och jag vill ju inte missa att delta i Raveneau-lotteriet! Voine, voine.
 
Allt från Schäfer-Fröhlich är borta från lanseringen, någon som vet om det flyttats fram till ngot annat släpp?
 

Trydebull

Medlem
Hm jag som snål student lyckats skrapa ihop lite extra för schäfer fröhlich GG. Någon som vet ad som skedde med de?
Det är ganska vanligt att t ex leveranser inte nått fram och då flyttas lanseringen en vecka eller två framåt. Det händer både vid småpartisläpp och weblanseringar. Så de kommer säkert med 31/5 alt 7/6.

Men jag håller med om att det är surt. Jag kan trösta dig med att det är än tråkigare de gånger man tror att de verkligen är med, att "man lyckas beställa/klicka hem" och sedan nås av ett mail att ordern blivit makulerade och lanseringen framskjuten.
 
Det är ganska vanligt att t ex leveranser inte nått fram och då flyttas lanseringen en vecka eller två framåt. Det händer både vid småpartisläpp och weblanseringar. Så de kommer säkert med 31/5 alt 7/6.

Men jag håller med om att det är surt. Jag kan trösta dig med att det är än tråkigare de gånger man tror att de verkligen är med, att "man lyckas beställa/klicka hem" och sedan nås av ett mail att ordern blivit makulerade och lanseringen framskjuten.

Eller när man köat utanför bolaget en timme för få beskedet att det inte kommit några flaskor :( Jahaja...
 

Daniel A

Administratör
Ni som är Jurafantaster, något som är värt att klicka på i morgon?

Jag kommer själv skippa chardonnay och savagnin, för de har klättrat lite väl mycket i pris (kostade inte La Mailloche typ 300 kr ganska nyligen?). Men det är bra viner. Har inte druckit något Jura från 2015, men 2014 är grymt bra.

2011 Château Chalon drack jag på en mässa i Köpenhamn ganska nyligen. Löjligt gott, och kändes lite mer tillgängligt än det brukar vara. 800 kr för en flaska vin är inte billigt, men som vin jaune-torsk tycker jag definitivt det är värt det. Udda stil dock, om man inte känner till den!
 

sunqan

Vinös
Jag kommer själv skippa chardonnay och savagnin, för de har klättrat lite väl mycket i pris (kostade inte La Mailloche typ 300 kr ganska nyligen?). Men det är bra viner. Har inte druckit något Jura från 2015, men 2014 är grymt bra.

2011 Château Chalon drack jag på en mässa i Köpenhamn ganska nyligen. Löjligt gott, och kändes lite mer tillgängligt än det brukar vara. 800 kr för en flaska vin är inte billigt, men som vin jaune-torsk tycker jag definitivt det är värt det. Udda stil dock, om man inte känner till den!
Enligt vininfo.org kostade la mailloche 2011 278 spänn.
 

Vingubben

Medlem
Har aldrig provat Jaune så det är väl på tiden. Kanske en tröst för att man inte får någon Raveneauo_O
 
V

Vincent H

Var ingen hit att försöka på Raveneau på en trådlös uppkoppling i Italien heller.. x)
 

Daniel A

Administratör
Ja, inte blev det någon Raveneau för mig heller. Köplats på Valmur, men chansen att den ska gå hem är väl obefintlig.
 
Toppen