Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 27 januari 2022

teamOP

Life is too short to drink mediocre wines
Leverantör
Hela laseringen finns nu som en lista på wigellan.com. Då får man direktlänkar till wine-searcher.com och winespectator.com. Man kan likaså skapa en egen kom-ihåg-lista och klicka över valda viner till den. En post är något lurig, Barbaresco, Gallina som namn från systembolaget är tvetydigt. Vad använder Ni för vindatabaser? Kan ordna direktlänk till några av dem. Typ, winespectator.com fungerar men man behöver abonnemanget för att komma in.
 
Nu kanske jag bara är gammal och bitter, men jag är med på forumet för att kunna se/dela sån här information precis här på forumet. Att jag ska behöva gå in på ännu en sida och sen skapa konto osv tar liksom bort hela delen med ett forum. Vore det då inte bättre att dela listan direkt här och sen meddela att det finns länkar via andra sajter?

Annars kan vi ju alla bara börja dela länkar till våra egna sidor/insta och då är det inte längre ett forum.
 
Trådskapare
teamOP

teamOP

Life is too short to drink mediocre wines
Leverantör
Nu kanske jag bara är gammal och bitter, men jag är med på forumet för att kunna se/dela sån här information precis här på forumet. Att jag ska behöva gå in på ännu en sida och sen skapa konto osv tar liksom bort hela delen med ett forum. Vore det då inte bättre att dela listan direkt här och sen meddela att det finns länkar via andra sajter?

Annars kan vi ju alla bara börja dela länkar till våra egna sidor/insta och då är det inte längre ett forum.
Hej, Forumet finns ju för att ta del av inspiration, kunskap. insikter, nyheter och nya möjligheter och mycket annat. Inlägget syftade till att dela för forummedlemmar en ny möjlighet att enklare navigera vinvärlden. Jag hoppas att wigellan kan vara ett verktyg för att snabbt läsa om vinerna som webblanseras samt även lägga dem i en egen kom-ihåg-lista, checka in inköp i källare mm. Forumet saknar denna typ av funktionalitet.
Sedan är det en väldigt bra ide du har. En wigellan användare skulle faktiskt enkelt kunna generera en lista med färdig länkar till wine-searcher mm och lägga upp i forumet . Jag antar att det inte bara är jag som är trött på att skriva in vin-namn i sökare? Listan finns ju på SB som du påpekar men även där bara en lista med lite information samt noll funktionalitet. Kräver lite programmering men ifall intresse finns så skulle vi kunna göra ett försök. Åsikter?
 
Last edited:
Trådskapare
teamOP

teamOP

Life is too short to drink mediocre wines
Leverantör
Sylvain Cathiard och Conterno som är släppets begivenheter. Finns det något som är prisvärt?
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
En snabbt ihopplockad lista.
TypVinÅrgångPris
VITTFamille Perrin Château de Beaucastel2020980
VITTFamille Perrin Roussane Vieilles Vignes CdP20201695
RöttBarolo Rocche dell'Annunziata Trediberri2017589
RöttConterno Barbera d´Alba Vigna Francia2019685
RöttConterno Barolo Arione20172649
RöttConterno Barolo Francia20172649
RöttConterno Barolo Riserva Monfortino20157799
RöttConterno Gattinara Cantine Nervi2018689
RöttCuvée Antipodes2018899
RöttDomaine du Clos des Tourelles Gigondas2019690
RöttDomaine Sylvain Cathiard et Fils Hautes Côtes de Nuits Aux Chaumes2019469
RöttDomaine Sylvain Cathiard et Fils Nuits-Saint-Georges 1er Cru Aux Murgers20191659
RöttDomaine Sylvain Cathiard et Fils Nuits-Saint-Georges 1er CruAux Thorey20191499
RöttDomaine Sylvain Cathiard et Fils Romanée-Saint-Vivant Grand Cru20199999
RöttDomaine Sylvain Cathiard et Fils Vosne-Romanée2019899
RöttDomaine Sylvain Cathiard et Fils Vosne-Romanée 1er Cru Aux Malconsorts20193999
RöttFamille Perrin Château de Beaucastel2019970
RöttOccidental Bodega Headlands Cuvée Elizabeth20181149
RöttOccidental Running Fence20181149
RöttPiero Busso Barbaresco Gallina Viti Vecchie20151399
RöttSylvain Cathiard Hautes Côtes de Nuits Les Dames Huguette2019489
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
En snabbt ihopplockad lista.
TypVinÅrgångPris
VITTFamille Perrin Château de Beaucastel2020980
VITTFamille Perrin Roussane Vieilles Vignes CdP20201695
RöttBarolo Rocche dell'Annunziata Trediberri2017589
RöttConterno Barbera d´Alba Vigna Francia2019685
RöttConterno Barolo Arione20172649
RöttConterno Barolo Francia20172649
RöttConterno Barolo Riserva Monfortino20157799
RöttConterno Gattinara Cantine Nervi2018689
RöttCuvée Antipodes2018899
RöttDomaine du Clos des Tourelles Gigondas2019690
RöttDomaine Sylvain Cathiard et Fils Hautes Côtes de Nuits Aux Chaumes2019469
RöttDomaine Sylvain Cathiard et Fils Nuits-Saint-Georges 1er Cru Aux Murgers20191659
RöttDomaine Sylvain Cathiard et Fils Nuits-Saint-Georges 1er CruAux Thorey20191499
RöttDomaine Sylvain Cathiard et Fils Romanée-Saint-Vivant Grand Cru20199999
RöttDomaine Sylvain Cathiard et Fils Vosne-Romanée2019899
RöttDomaine Sylvain Cathiard et Fils Vosne-Romanée 1er Cru Aux Malconsorts20193999
RöttFamille Perrin Château de Beaucastel2019970
RöttOccidental Bodega Headlands Cuvée Elizabeth20181149
RöttOccidental Running Fence20181149
RöttPiero Busso Barbaresco Gallina Viti Vecchie20151399
RöttSylvain Cathiard Hautes Côtes de Nuits Les Dames Huguette2019489
Tack! Utmärkt att ha en lista direkt i forumet både inför lanseringen och efteråt ("har årgång X av vin Y dykt upp än?", "är inte det priset minst 50% dyrare än vad bourgogne Z kostade förra året"), när länkar till SB inte längre fungerar. Min åsikt är att reklam för appar helst kan förpassas till andra trådar än lanseringarna.
 

Robbes

Medlem
Vad är det för fel på Bolaget hemsida, tryckte som tusan på SC Vosne-Romanee fick inte ens en köplats, kändes som mina tryckningar ej reggades på hemsidan....
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Vad är det för fel på Bolaget hemsida, tryckte som tusan på SC Vosne-Romanee fick inte ens en köplats, kändes som mina tryckningar ej reggades på hemsidan....
Du är inte en enda. Sen att du förväntade dig att få en flaska är ju roligt..;)
 
Trådskapare
teamOP

teamOP

Life is too short to drink mediocre wines
Leverantör
Lite lotteri, det är ett riktigt bra släpp. Missade Rousanne men fick det andra. Boúrgogne är hopplöst dyrt och eftertraktat numera :-/. Älskar bourgogne och kan trösta mig med gamla flaskor.
 

BallyJ

Medlem
Blev 2 st köplatser på Romanee St Vivant, men sjukt vad det går snabbt nu. Jag tycker samtidigt att det är kul eftersom det tyder på att vinintresset ökar mycket på alla nivåer.
 
Trådskapare
teamOP

teamOP

Life is too short to drink mediocre wines
Leverantör
Running fence har 100 parker = inte så stiligt på bekostnad av frukt och kraft
 
Toppen