Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 29 april 2021

Johan L

Medlem
[container]
NummerNamnÅrgångProducentTypLandUrsprungInköpt antalPris
93550Marie Courtin Efflorescence2014Scev Du Tremble - Champagne Marie CourtinMOUSSERANDE VINFrankrikeChampagne60579
95080Willi Schaefer Domprobst Riesling Beerenauslese0,375L2019Willi SchaeferVITT VINTysklandMosel441549
95080Willi Schaefer Domprobst Riesling Beerenauslese2019Willi SchaeferVITT VINTysklandMosel202867
93549Catena Adrianna Vineyard White Stones Chardonnay2018Bodega Catena ZapataVITT VINArgentinaMendoza105695
93501Château Leoville Las Cases 2018Château Leoville Las CasesRÖTT VINFrankrikeSaint-Julien602689
92754Château Canon 2018Chateau CanonRÖTT VINFrankrikeSaint-Emilion Grand Cru Classé721399
93546Château Cos d'Estournel 2018Crus et Domaines de FranceRÖTT VINFrankrikeSaint-Estèphe602019
93547Château Nenin 2018Crus et Domaines de FranceRÖTT VINFrankrikePomerol36719
93548Vieux Chateau Certan 2018Vieux Ch CertanRÖTT VINFrankrikePomerol603358
93542Chateau Montrose 2018Château MontroseRÖTT VINFrankrikeSaint-Estèphe602038
90251Chateau Pichon Longueville Comtesse de Lalande2018Château Pichon Longueville Comtesse de LalandeRÖTT VINFrankrikePauillac601995
90516Château Pichon-Longueville Baron 2018Château Pichon-Longueville-BaronRÖTT VINFrankrikePauillac721789
92920Château Léoville-Barton 2018Château Leoville BartonRÖTT VINFrankrikeSaint-Julien60998
93541Adrianna Vineyard Fortuna Terrae Malbec Catena Zapata2017Bodega Catena ZapataRÖTT VINArgentinaMendoza96699
93577Turris Niepoort Vinhos2016Niepoort VinhosRÖTT VINPortugalDouro901029
92501Château Pontet Canet 2018Château Pontet CanetRÖTT VINFrankrikePauillac601369
93503Château Figeac 2018Château FigeacRÖTT VINFrankrikeSaint-Emilion Grand Cru722649
11558Ardbeg Scorch Commitee Release-Ardbeg DistillerySPRITStorbritannienIslay18931149
[/container]
 

Mexikanaren

Medlem
Klickade i båda catena zapata och willi schaefer beerenauslese men tveksam över att jag faktiskt ska bekräfta beerenauslesen

Uppenbarligen har anhöriga bekräftat catena zapata flaskor åt mig så verkar som jag även skippar dessa.

Någon som är intresserad av beerenauslese eller catena?
 
Last edited:

Vera Wind

In vini veritas?
Det blev ingen Marie Courtin till mig. :(
Jag klickade, det stod 'vänta' och snurrade en stund, sen blev knappen grå och det stod 'fullbokat'.
Om någon lyckades lite för bra med sin klickar-crew så tar jag gärna över ett par flaskor.
 

MarkusJ

Medlem
Behöver ju inte betyda så mycket, men blev lite nyfiken på varför Pontet-Canet och Canon gick så mycket snabbare än Calon-Ségur? Verkar ha fått ungefär samma ratings på dom flesta ställen.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Det blev ingen Marie Courtin till mig. :(
Jag klickade, det stod 'vänta' och snurrade en stund, sen blev knappen grå och det stod 'fullbokat'.
Om någon lyckades lite för bra med sin klickar-crew så tar jag gärna över ett par flaskor.
http://www.finestwine.com/en/2014/86561-marie-courtin.html
Varsågod... Dessutom billigare än att sitta och hetsklicka med 1-2 flaskor limit på vårt kära monopol som är så "bra"... :)
 

HerrDruva

Medlem
Klickade i båda catena zapata och willi schaefer beerenauslese men tveksam över att jag faktiskt ska bekräfta beerenauslesen

Uppenbarligen har anhöriga bekräftat catena zapata flaskor åt mig så verkar som jag även skippar dessa.

Någon som är intresserad av beerenauslese eller catena?
Den röda från Catena? tja, har du en över så tar jag gärna en!
 

Daniel A

Administratör
Behöver ju inte betyda så mycket, men blev lite nyfiken på varför Pontet-Canet och Canon gick så mycket snabbare än Calon-Ségur? Verkar ha fått ungefär samma ratings på dom flesta ställen.

Skulle tippa på att det är för att folk köper efter personlig smak / vertikalbyggande. Jag kan ha fel i det här, men min uppfattning är att Pontet-Canet och Canon är mer haussade än Calon-Ségur.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Skulle tippa på att det är för att folk köper efter personlig smak / vertikalbyggande. Jag kan ha fel i det här, men min uppfattning är att Pontet-Canet och Canon är mer haussade än Calon-Ségur.
Jag önskar ibland att Bordeaux kunde hålla sig till ETT vin, så man slapp gå undrandes vilket vin som är första vinet haha.
 

Deek

Medlem
Vad är så speciellt med Marie Courtin champagnen? (seriös fråga, inte arrogant menat ;))

Fick två Chateau Nenin, funderade på Catena men skippade.
 
Toppen