Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 9 decemeber 2021

Karl

Medlem
Nej det är kört för oss som inte bor i Stockholm. Pingtiderna blir för långa. Har supersnabbt bredband men det spelar ingen roll. Jag får aldrig något. Det borde vara ett lotteri istället för dem som tryckt första sekunden. Då skulle vi andra runt om i landet ha en chans.
 

Magikern

Medlem
Jag fick en suchots men inte Sassicaia. Jag räknade med båda. :(

Så går det när man tvekar mellan Accamasso och Sassicaia en millisekund.
 
Last edited:

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Nej det är kört för oss som inte bor i Stockholm. Pingtiderna blir för långa. Har supersnabbt bredband men det spelar ingen roll. Jag får aldrig något. Det borde vara ett lotteri istället för dem som tryckt första sekunden. Då skulle vi andra runt om i landet ha en chans.
Går hur bra som helst om man inte bor i Stockholm. Det där stämmer verkligen inte. Handlar mest om vilken 100-del du trycker. Jag går ofta icke tomhänt här uppe i norr. Men boomade med 4 datorer nere i Stockholm på Ravenau...
 

Trydebull

Medlem
Jag fick vad jag önskade, men jag måste säga att jag aldrig någonsin tidigare sett 900 flaskor försvinna så snabbt... Även populära Whisky-släpp har åtminstone varat 6-8 sekunder på de volymerna. Det här var verkligen över redan innan den tjocka damen han dra in luft i lungorna....
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jag fick vad jag önskade, men jag måste säga att jag aldrig någonsin tidigare sett 900 flaskor försvinna så snabbt... Även populära Whisky-släpp har åtminstone varat 6-8 sekunder på de volymerna. Det här var verkligen över redan innan den tjocka damen han dra in luft i lungorna....
Förstår inte riktigt hypen kring Sassicaia. Undrar om folk dricker dem unga eller om det ligger fina vertikaler och vilar..
 
Själv hade man tur som verkar ha fått en låda Sassicaia denna gången och jag bor mitt ute i ingenstans så det gäller mest att ha tur och vara snabb skulle jag säga.

Kan inte ha gått mycket mer än ett par sekunder innan det var tomt.
 

Thirsty

Smygnykterist
Nej det är kört för oss som inte bor i Stockholm. Pingtiderna blir för långa. Har supersnabbt bredband men det spelar ingen roll. Jag får aldrig något. Det borde vara ett lotteri istället för dem som tryckt första sekunden. Då skulle vi andra runt om i landet ha en chans.
Nja, var uppkopplad mot en server i Tyskland och kunde utan problem klicka i en flaska, insåg att att bara en var en flaska vald, ändra till 5 till och checka ut.
I övrigt oklart om SB servrar är placerade i Stockholm? :confused:
 

Robbes

Medlem
Nej det är kört för oss som inte bor i Stockholm. Pingtiderna blir för långa. Har supersnabbt bredband men det spelar ingen roll. Jag får aldrig något. Det borde vara ett lotteri istället för dem som tryckt första sekunden. Då skulle vi andra runt om i landet ha en chans.
Jag lyckades också klicka hem 2st Sassi, sitter också långt ut på landet med kass uppkoppling (Svarstid på 23ms). Tror mer det är turen när man trycker dvs på millisekunden. Jag sitter alltid med mobil vid sidan av och räknar in tiden så jag ska trycka exakt, brukar bli kanske bra utdelning.
 
Själv börjar jag vrålklicka på knappen några sekunder innan. Brukar funka bra för det mesta, förutom Raveneau såklart, där blir man ständigt hånad ;)

Sassi gick snabbt, men hos mig tog det ändå ett par sekunder, så det såg ut på skärmen iaf.
 
Toppen