https://www.systembolaget.se/webblanseringar-pausade/ Tråkigt såklart Såg fram emot dessa extra mycket nu i karantäntider, när jag skulle ha all tid att sitta och vakta kl.10
Det som skulle pausas var ju tillfälliga sortimentet... Nu är det ju ren geografi som avgör vilka som har tillgång till de vinerna som släpps.
Systembolaget meddelade nyss att webblanseringarna återupptas och lanseringar kommer att ske följande datum: 28/5 (tors) vecka 22 1/6 (mån) vecka 23 4/6 (tors) vecka 23 18/6 (tors) vecka 25 25/6 (tors) vecka 26 2/7 (tors) vecka 27 9/7 (tors) vecka 28 V. 29-31 sker inga webblanseringar Observera att de inte återupptar möjligheten att beställa ur tillfälligt sortiment ännu.
Det centrala stödet för att upprätthålla köpstoppet håller därmed i sig en stund om man bor i Uppsala.
Som nyligen utflyttad från Uppsala kan jag säga att stans vinutbud är ett par nivåer bättre än Linköpings.
Jag tycker alla godbitar just nu finns överallt utom i Uppsala. Men som sagt - det är ju bra för både plånboken och utrymme.
den här diskussionstråden ger ju spännande perspektiv på det för samhället nu så centrala begreppet "nödvändig resor"...