Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Weblansering 8 Maj 2025

pierrem

Medlem
Jag letar febrilt efter provning av aktuell lansering. Vi har många Montrachet som kommer ut, och jag vill ha så mycket info om dessa som det går.
Jag hittar inte nån provning eller recension på nätet, förstås.

Jag letar febrilt efter provning av aktuell lansering. Vi har många Montrachet som kommer ut, och jag vill ha så mycket info om dessa som det går.
Jag hittar inte nån provning eller recension på nätet, förstås.
tror inte det är så vanligt att ställa ut Montrachet på provning för journalister... det är liksom vara nedsida med det från importörens perspektiv...

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Blir lite konfunderad av inlägget. Vilka är "vi" - är du importör eller bolagsanställd??
Jag antar att du menar de 6 st village/premier cru/grand cru i släppet som är olika varianter av "bindestrecksmontrachet", för jag ser ingen faktisk, bindestrecksfri Montrachet i släppet? (Bolis har för övrigt felstavat två av vinerna och glömt en bokstav...)
Det brukar väl inte ordnas några webbsläppsprovningar av SB, utan det förekommer bara undantagsvis att någon importör öppnar någon kommande webbsläppsflaska tillsammans med annat på sina journalistprovningar?
Allmänt producentomdöme: Fontaine-Gagnard - bra producent i hyggligt kraftig stil och med relativt snabbmognande viner. Om man inte blivit chockskadad av den allmänna prisnivån i Bourgogne kan deras premier cruer nog fortfarande vara värda att snegla på. Coche-Dury - kultförklarade dyra viner, räkna med att allt försvinner på en bråkdel av en sekund.

Jag klickar nog hem ett par Occhipinti. Det är ett bra vin att skicka in i en vinprovning när man vill helt byta riktning.
Och så är det ett bra vin rent generellt såklart. Det röda alltså, det vita är för konstigt för min smak.

Trådskapare
pierrem

pierrem

Medlem
Blir lite konfunderad av inlägget. Vilka är "vi" - är du importör eller bolagsanställd??
Jag antar att du menar de 6 st village/premier cru/grand cru i släppet som är olika varianter av "bindestrecksmontrachet", för jag ser ingen faktisk, bindestrecksfri Montrachet i släppet? (Bolis har för övrigt felstavat två av vinerna och glömt en bokstav...)
Det brukar väl inte ordnas några webbsläppsprovningar av SB, utan det förekommer bara undantagsvis att någon importör öppnar någon kommande webbsläppsflaska tillsammans med annat på sina journalistprovningar?
Allmänt producentomdöme: Fontaine-Gagnard - bra producent i hyggligt kraftig stil och med relativt snabbmognande viner. Om man inte blivit chockskadad av den allmänna prisnivån i Bourgogne kan deras premier cruer nog fortfarande vara värda att snegla på. Coche-Dury - kultförklarade dyra viner, räkna med att allt försvinner på en bråkdel av en sekund.
Nej, jag är privatperson. tack för inspel :)

Köplats på Meursault
2 st röda Occhipinti

Vill man köpa Coche-Dury Bourgogne Blanc finns de i Europa för ungefär samma pris, kanske tom en aning billigare. SB pris på Meursaulten var dock väldigt lågt jmf med marknadspriset.

DoktorF

Medlem
En bourgogne blanc från Coche-Dury (första gången) och sen två chassagne och två bourgogne rouge från Gagnard. Aldrig provat Coche-Dury förut, ska jag dricka den på en gång eller vänta några år? Eller duger den bara till sås?

Toppen