Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Weekendresa i storstad, men var?

R.P

Medlem
SV: Weekendresa i storstad, men var?

Mysonoxen skrev:
Barcelona låter onekligen lockande. Bara jag blir av med den satans förkyrlningen som plågat mig i perioder i månader.
Hopplöst med alla smittor ungarna drar från dagis.

Barcelona låter som ett klokt val. 8) Du får kurera dig med en bra whisky eller konjak. ;)
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Weekendresa i storstad, men var?

R.P skrev:
Barcelona låter som ett klokt val. 8) Du får kurera dig med en bra whisky eller konjak. ;)

Ja, jag har gjort detta ett tag nu +rom och te med rom i.

Det känns som eoner sedan jg drack ett riktigt gott vin, så när jag är kry igen kommer jag att frossa i godsaker.
 

R.P

Medlem
SV: Weekendresa i storstad, men var?

Mysonoxen skrev:
Ja, jag har gjort detta ett tag nu +rom och te med rom i.

Det känns som eoner sedan jg drack ett riktigt gott vin, så när jag är kry igen kommer jag att frossa i godsaker.

Jag vet vad du menar, man går runt och är halvsjuk hela tiden, inte kul, jag ska kurera mig med Guinness och Irländsk fulwhisky i helgen. ;D
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Weekendresa i storstad, men var?

R.P skrev:
Jag vet vad du menar, man går runt och är halvsjuk hela tiden, inte kul, jag ska kurera mig med Guinness och Irländsk fulwhisky i helgen. ;D

Precis, men det är ju behagligare i Barcelona än i Stockholm nu. De här som pysslar med värme ser ju till att det inte blir särskilt behagligt inomhus förrän i början av november då elementen kommer igång.

Det här med fjärrvärme blev ett fiasko på den punkten och jag saknar min gamla lägenhets värmepanna där man kunde justera allt själv.
 

R.P

Medlem
SV: Weekendresa i storstad, men var?

Mysonoxen skrev:
Precis, men det är ju behagligare i Barcelona än i Stockholm nu. De här som pysslar med värme ser ju till att det inte blir särskilt behagligt inomhus förrän i början av november då elementen kommer igång.

Det här med fjärrvärme blev ett fiasko på den punkten och jag saknar min gamla lägenhets värmepanna där man kunde justera allt själv.

Sant, vi har fortfarande hyfsade temperaturer härnere, men nätterna är rätt kalla (inte riktigt än men det kommer) och många hus har ingen värme alls och dessutom är inte husen isolerade som i Sverige. Men jag har inga knoddar och slipper epidemierna som dom får med sig från dagis.
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Weekendresa i storstad, men var?

R.P skrev:
Sant, vi har fortfarande hyfsade temperaturer härnere, men nätterna är rätt kalla (inte riktigt än men det kommer) och många hus har ingen värme alls och dessutom är inte husen isolerade som i Sverige. Men jag har inga knoddar och slipper epidemierna som dom får med sig från dagis.

Det kan du tacka Gud för. Och för oisolerade hus räcker det med att ta sig till England där jag frusit hos vänner i London på vintrarna.
 

hampus86

Medlem
SV: Weekendresa i storstad, men var?

Fan vad skönt det är att kunna handla vin i mataffären! Inte världens bästa utbud här på malta, men ändå en jävla befrielse. När man kommer utanför sveriges gränser vill man fan inte åka tillbaka igen, speciellt inte nu då vi haft över 20 grader sol idag, och enstaka plus (minusgrader t om?) i schweden.
Fan vad vi är whipped och hjärntvättade i sverige, på så många sätt och vis.
 

Arvid

Medlem
SV: Weekendresa i storstad, men var?

Mysonoxen skrev:
Ah, skoaffärer. Det som är så jättetrevligt att vara i med en kvinna som ska prova 4320328774803274320784 par innan hon bestämmer sig. ::)

Förlåt för att jag drar upp ett gammalt inlägg, men det värsta är väl ändå när det provats 4320328774803274320784 par och hon bestämmer sig för att inte köpa något alls. Då känner jag mig ännu mer lurad.
 
Toppen