Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Wine Mechanics Göteborg

Vingubben

Medlem
Gjorde mitt första, men inte sista, besök hos Wine Mechanics igår. Fantastisk atmosfär mitt i gamla slakthusområdet och både mat och vin föll till belåtenhet. Vin kan beställas i flighter och jag provade en ostronflight med en Alligoté från Burgogne, en grek samt en Chardonay från Jura där den senare var den stora behållningen. Fortsatte med en Syrahfligt där Bad Guy från Domain a La Tache gjorde stort intryck. Åt en mängd med smårätter där alla var tillagade med omsorg. Sparrisen var fantastisk. När vi var där höll dom som bäst på med att vaxa magnumbuteljer med Deras egen Riesling som släpps i juni. Skall bli spännande att prova. Varm rekommendation om ni har vägarna förbi.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Gjorde mitt första, men inte sista, besök hos Wine Mechanics igår. Fantastisk atmosfär mitt i gamla slakthusområdet och både mat och vin föll till belåtenhet. Vin kan beställas i flighter och jag provade en ostronflight med en Alligoté från Burgogne, en grek samt en Chardonay från Jura där den senare var den stora behållningen. Fortsatte med en Syrahfligt där Bad Guy från Domain a La Tache gjorde stort intryck. Åt en mängd med smårätter där alla var tillagade med omsorg. Sparrisen var fantastisk. När vi var där höll dom som bäst på med att vaxa magnumbuteljer med Deras egen Riesling som släpps i juni. Skall bli spännande att prova. Varm rekommendation om ni har vägarna förbi.
Håller med! Fantastisk vinlista om man gillar syrah och riesling!
 

LarsW

Medlem
Var där på lunch i helgen.
Hur är det möjligt att jag som bor i Gamlestan inte vart där förut?

Trevligt ställe. Mycket spännande och för mig nytt i vinlistan.
Var tvungen att pröva deras "egen" Riesling... den här årgången har de dock fått färdig från Pfalz och bara buteljerat själva, nästkommande ska de tydligen pressa själva.
God mat, Torskkroketterna var riktigt goda. Det krispiga fläsket var sagolikt saftigt och crunchy.
Kommer bli fler besök.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Var där på lunch i helgen.
Hur är det möjligt att jag som bor i Gamlestan inte vart där förut?

Trevligt ställe. Mycket spännande och för mig nytt i vinlistan.
Var tvungen att pröva deras "egen" Riesling... den här årgången har de dock fått färdig från Pfalz och bara buteljerat själva, nästkommande ska de tydligen pressa själva.
God mat, Torskkroketterna var riktigt goda. Det krispiga fläsket var sagolikt saftigt och crunchy.
Kommer bli fler besök.
Fick kvittot sist och konstaterade att jag fått ”stammisrabatt”. Har ju varit där en del. Riktigt skönt ställe! :)
 
Toppen