Jag delar gärna med mig av min begränsade erfarenhet. Av de som riktar sig till svenska marknaden så har jag tidigare beställt från Caviste, Franska Vinlistan, Flaskposten och Atomwine. Caviste verkar ju de många här på FW "prenumerera" på, så det är väl en kvalitetsstämpel i sig. Franska Vinlistan tycker jag har en del bra specialerbjudanden från specifika odlare där priserna brukar ligga hyfsat bra (de har ex årligt släpp av Selosse, nyligen Vilmart etc). Har varit nöjd med kontakterna och leveranser har funkar bra. Flaskposten leverar inte så ofta och det är ganska lång väntetid från beställning till leverans. Fördelen är dock att de har ett intressant utbud, bra priser och det går att plocka ihop blandade lådor. Atomwine har också bra sortiment och priserna är mycket konkurrenskraftiga jämfört med SB. Överlag har allt fungerat jättebra från alla fyra och generellt bättre än det brukar fungera att beställa från Systemets beställningssortiment (fr a när det gäller att få rätt årgång).
Sedan finns det ju massor av internationella handlare man också kan köpa ifrån.