Allt om Mat Vinklubb

Diskussion i 'Övrigt' startad av Anders Landström, 11 november 2012.

1. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Allt om Mat vinklubb lanserar nyårspaket, Prosecco, NV BdB från okänd odlare och en rosé från en inte så känd odlare. Totalt pris 1939 SEK (tillkommer gör leverans a 189 SEK). Till saken hör att Proseccon säljs för runt €6 i Europa så ett snittpris a 323 SEK per flaska känns väldigt utmanande.

Finns väl folk som köper det här och tror att de gjort ett klipp.

http://www.alltommatvinklubb.se/ciab_de ... ab_id=7959

Kanske dags för finewines.se att starta lite äkta konsumenttestning och bidra till att rensa ut en del av lycksökarna på marknaden

2. Jos

Jos Medlem

SV: Allt om Mat Vinklubb

Jag är på, - vad tänker du?

3. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Vi kanske ska börja med att testa boxarna som vann Folkets Favorit på Mitt Kök-mässan. Kräver ju lite uppladdning. Vintomas som representant för Munskänkarna är ju given på en sådan provning

4. Håkan

Håkan Medlem

Jag har lite svårt med att en tidskrift som recenserar viner även skall sälja viner, var kommer objektiviteten in? För övrigt är det ett samarbete mellan Allt om Mat (inte Allt om Vin) och Antipodes, vet inte om vinerna är exklusiva för Allt om Mats vinklubbs medlemmar eller om vinerna kan tas in via Vinoteket.

5. Peder

Peder Medlem

Vad jag gissar så är inte Antipodes inblandad alls i "Allt om mat's" vinklubb eftersom man har sålt allt till vintjänsten, så sidan är dåligt uppdaterad.

Vet inte för övrigt om någonsin "Allt om mat" har recenserat något som INTE är kopplat till en svensk importör och Systembolaget, så det gör det lite komiskt att man har en vinklubb när man inte gillar att skriva om vinklubbar. :D

Dela sidan