Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Dan

Medlem
Var inne hos mitt lokala sb idag och bad dem ringa runt till andra sb för att kontrollera om dem hade Sir Winston Churchill -08. Efter femte samtalet så får vi napp på fem flaskor uppe i Luleå.

Hade gärna sett att jag fick hem sex stycken men fem fick duga. :D

Jag fick idag mail från SB att de gick att beställa igen, när jag sedan försökte så får man fortfarande meddelande att det är slut hos leverantör. Så antingen gick det jäkligt fort eller så blev det fel från SB..
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Jag fick idag mail från SB att de gick att beställa igen, när jag sedan försökte så får man fortfarande meddelande att det är slut hos leverantör. Så antingen gick det jäkligt fort eller så blev det fel från SB..

Fick också det mejlet. Gick då in PÅ SBs hemsida och kollade men då stod det att våran var tillfälligt slut. Det var kanske tur att man hängde på låset till det lokala sb.
 

Ekdahl

Medlem
I skymundan av årgångsbytena på WC och DP -08 så såg jag idag på mitt lokala bolag att Dumenil har bytt från -07 till -08. Rimligt prissatt på 359 kr. Någon som provat producenten?
Drack själv deras brut nature -02 förra året och vill minnas att jag var positiv.
 

Swedy

Medlem
Jag fick idag mail från SB att de gick att beställa igen, när jag sedan försökte så får man fortfarande meddelande att det är slut hos leverantör. Så antingen gick det jäkligt fort eller så blev det fel från SB..
Fick mailet 15.00, var in 15.02. Då gick det inte att beställa.
Troligtvis något ”fel” hos Systembolaget:rolleyes:
 

Jos

Medlem
I skymundan av årgångsbytena på WC och DP -08 så såg jag idag på mitt lokala bolag att Dumenil har bytt från -07 till -08. Rimligt prissatt på 359 kr. Någon som provat producenten?
Drack själv deras brut nature -02 förra året och vill minnas att jag var positiv.
Absolut, drack magnum 05 nyligen som var väldigt trevlig
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Var inne hos mitt lokala sb idag och bad dem ringa runt till andra sb för att kontrollera om dem hade Sir Winston Churchill -08. Efter femte samtalet så får vi napp på fem flaskor uppe i Luleå.

Hade gärna sett att jag fick hem sex stycken men fem fick duga. :D
-Men då måste du ju ploppa den femte direkt så du har jämnt antal i källaren. Vilken osis...
 

IsKr

Medlem
När jag tittar på tidslinjen från den här konversationen så försökte jag beställa för ca 40 min sedan. Fick noll redan då. Konstigt med tanke på att champagneswede postade att det fanns 2 kvar för ca 15 min sedan
 

Trydebull

Medlem
En sak är säker, Dompan finns i mängder...
Japp, helt säkert - Det är enormt stor skillnad på produktionsmängden av den och de flesta andra prestiger.

Det som däremot kan ta slut (jag har ingen aning om proportionerna) är möjligtvis Legacy edition.
 
  • Like
Reactions: Jos

FredrikC

Medlem
Funkade perfekt att beställa direkt från leverantör :D
Frågan är hur länge legacy finns kvar..
20190109_154012.jpg
 
Toppen