Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

SB tog in 600 flaskor CH08, 216 fanns i webblagret. Har det verkligen sålts nästan 400 st. i butik.

Jag hade en idé om att det blev överbeställt i fredags och att bolaget istället för att avboka beställningar skickar ut de "extra" som skulle släppas den här veckan eftersom man visste att det fanns ca 200 extra flaskor på ingång.
 

Zumo

Medlem
SB tog in 600 flaskor CH08, 216 fanns i webblagret. Har det verkligen sålts nästan 400 st. i butik.
Hej,
Det ska visst vara så att det finns TVÅ weblager som täcker bolagen i var sin ""hälft"" av landet.
Oklart om de finns på olika ställen fysiskt eller bara elektroniskt. De hade båda 216 fl. (det antal du saknar).
Varje butik, och alltså även du när du är inloggad mot en butik, ser bara in i det lager som butiken tillhör.
Ergo - 600 fl. är sålda.

/Zumo
 

Sigdarve

Medlem
Hej,
Det ska visst vara så att det finns TVÅ weblager som täcker bolagen i var sin ""hälft"" av landet.
Oklart om de finns på olika ställen fysiskt eller bara elektroniskt. De hade båda 216 fl. (det antal du saknar).
Varje butik, och alltså även du när du är inloggad mot en butik, ser bara in i det lager som butiken tillhör.
Ergo - 600 fl. är sålda.

/Zumo
Fysiskt finns det bara lagret i Örebro om jag fattat rätt.
 

ekman

Medlem
Plockade också hem 3 lådor Churchill. :) Nu är de dock slut igen i webblager. :( Enligt bolagets chat så släpps de "pö om pö" när jag frågade precis innan de dök upp att beställa så kanske kommer det fler.
 
Trådskapare
Christer J

Christer J

Medlem
När det kommer till 08 Champagne så är finewines.se den solklart bästa bevakningstjänsten. Tack till er som (förhoppningsvis) gjorde att jag fick några Winston. :)
Jag tackar också, beställde en låda, och fick sedan bevakningsmailet att varan nu finns att beställa ca 10 minuter efter att den återigen var slut.
 
Toppen