Tack för det!Jag kontaktade den svenska importören som i sin tur kollade med Pommery och det ska vara samma vin. Den utan "Grand Cru Royal" är av äldre årgångar. Då stod Grand Cru under vapenskölden.
Äldre:
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tack för det!Jag kontaktade den svenska importören som i sin tur kollade med Pommery och det ska vara samma vin. Den utan "Grand Cru Royal" är av äldre årgångar. Då stod Grand Cru under vapenskölden.
Äldre:
Andre Clouet Dream Vintage 2008 kommer den 8e dec.
Någon som vet om den har lanserats innan eller är detta första gången den kommer ut på marknaden?
Någon här som provat den i sådana fall eller har kunskap om hur deras Dream Vintage brukar vara?
Jag gissar till våren/tidig sommar.Någon som har koll när Krug 2008 kommer?
Jajamen. Finns en jäkla massa olika flaskor av 08an men samma innehåll.Om man har Dom Perignon Luminous Edition är det samma innehåll, dvs en blend, som vanliga Dompa flaskor?
Tack för svaret! Då har man helt enkelt bara en "vanlig" 08.a i slutändan då Den är ju god åtminstone...Jajamen. Finns en jäkla massa olika flaskor av 08an men samma innehåll.
Inte senare? Tänker att 06 kom i år och 08or generellt fått ligga längre än andra, exempelvis hur 09 kommit tidigare för en del producenter.Jag gissar till våren/tidig sommar.
Besökte salon i somras och då sa de att 2008 bara fanns på magnum. Kanske är det så att de tar bort bundling där man måste köpa hella lådan med flera årgångar för typ 70 000 och istället erbjuder bara salon magnum 08?Fick nedan "erbjudande". Verkar som det här med "bara magnum och bundlat" inte flög eller ? Rubriken var "Salon adjusted offer 2008"
Någon som vet mer ?
Visa bifogad bild 21337
Hmm det producerades bara 8000 magnum flaskor av 2008an. Är det en trovärdig leverantör du fått det av?Fick nedan "erbjudande". Verkar som det här med "bara magnum och bundlat" inte flög eller ? Rubriken var "Salon adjusted offer 2008"
Någon som vet mer ?
Visa bifogad bild 21337
04an kom året innan väll eller var det två års mellanrum? Krug är ju dem som låtet de ligga längst så tänker att det borde räckaInte senare? Tänker att 06 kom i år och 08or generellt fått ligga längre än andra, exempelvis hur 09 kommit tidigare för en del producenter.
Hmm det producerades bara 8000 magnum flaskor av 2008an. Är det en trovärdig leverantör du fått det av?
Svårt att se på bilden men kan det vara sex st magnum-flaskor för det priset eller tror du det är 750ml?)
Jag har haft en affär med leverantören ifråga och den sköttes kliniskt (gällde 2* les Carelles och le Cote Faron) så begränsad erfanhet men har inte fått några "konstiga" erbjudanden under senaste året (gjorde affären för ett drygt år sedan)
Mig veterligen producerades bara magnumbuteljer?Svårt att se på bilden men kan det vara sex st magnum-flaskor för det priset eller tror du det är 750ml?
Har svårt att tänka mig att det är på riktigt, men skulle hoppa på erbjudandet oavsett om det är magnum eller inte om det är på riktigt.Fick nedan "erbjudande". Verkar som det här med "bara magnum och bundlat" inte flög eller ? Rubriken var "Salon adjusted offer 2008"
Någon som vet mer ?
Visa bifogad bild 21337
Håller med är rätt säker på att den bara finns på magnum , var som sagt där och hälsade på i somras och de sa just det. Har kontakt med Export Director på salon, mailar och frågarMig veterligen producerades bara magnumbuteljer?
Mig också därav min frågaMig veterligen producerades bara magnumbuteljer?
Black Friday erbjudande på Salon lådan!Fick nu bekräftat att det erbjudande som gick ut var ett misstag och att man nu korrigerat det till vad det i praktiken var, dvs sänkt pris på lådan med 2*2004, 2*2006,2*2007 och en magnum 2008.