Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Det här är den nya tråden där vi diskuterar vilka viner som inköpts. Den ersätter den gamla tråden vilken kommer finnas kvar som arkiv. Orsaken till att vi startar en ny är att den ursprungliga vuxit till en storlek som gör den svår att hantera.
 

Old Sparky

Medlem
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips

-Buccella Merlot 2007
-Dunn Cabernet Sauvignon Howell Mountain 2008

Är i Los Angeles för tillfället 8) Tar tacksamt emot tips på viner som bör köpas här.
 

ErikG

Trött...
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Château Palmer 2007
Château Camensac 2000
la Bernadotte 2009
Marcoux 2008 Châteauneuf-du-Pape
 
Trådskapare
A
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Trevliga inköp alla tre :)

Fortsätter själv mitt köptstopp och köpte endast lite 1996 Deutz Cuvee William Rosé idag
 

Mmm

Medlem
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips

En flaska Georges Vernay Condrieu les Chaillées de l'Enfer från Lögismose. Jag har aldirg provat denna tidigare, men skall tydligen vara en av de bästa Condrieuer som görs. Öppnas redan imorgon!
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Anders Landström skrev:
Trevliga inköp alla tre :)

Fortsätter själv mitt köptstopp och köpte endast lite 1996 Deutz Cuvee William Rosé idag
För 1900 pund per låda???
 

Andreas L

Medlem
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips

1999 Sassicaia, 1999 Château Montelena Cab, 1999 Montebello, 2000 Pontet-Canet, 2000 La Croix de Beaucaillou, 2000 Beau Séjour Bécot, 2003 Fontenil, 2001 Beauregard Pomerol - en låda av samtliga på Halvflaskor för elegant vardagskonsumtion :)

1959 Eltviller Taubenberg
1959 Berg Schlossberg Spätlese
 
Trådskapare
A
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Andreas L skrev:
1999 Sassicaia, 1999 Château Montelena Cab, 1999 Montebello, 2000 Pontet-Canet, 2000 La Croix de Beaucaillou, 2000 Beau Séjour Bécot, 2003 Fontenil, 2001 Beauregard Pomerol - en låda av samtliga på Halvflaskor för elegant vardagskonsumtion :)

1959 Eltviller Taubenberg
1959 Berg Schlossberg Spätlese

Var gjorde du det eminenta inköoet av halvflaskor?
 

Jos

Medlem
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Andreas L skrev:
I Tyskland dör jag för tillfället befinner mig och just har packat ner 50 stycken i 2 väskor...
Du har bil alltså...?
 
Toppen