Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Silenos

Medlem
De verkar ha gått över till UPS, så förhoppningsvis ska leveranserna fungera.
Det gör dem, så länge mellanhänderna inte använder lådorna som fotbollar på vägen vill säga. Men ingen fara, Fru Daenner ordnar det mesta.

Det här är ju faktiskt en rea på riktigt. Vilket med dagens prisbild har blivit en absolut nödvändighet för en bourgognedrinkare.
 

Bastardo

Medlem
Gambero rosso 3 glasses promo products hos xtrawine.com
Limited-time promo
GAMBERO ROSSO 3 GLASSES AWARDED
Valid until Thursday, 30 August 2018

Verkar vara bra grejer för fina priser! Direktlänken fungerar inte, men klicka på PROMO högst upp.
 
Last edited:

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Bifogar dagens prisförändringar hos systembolaget.
Jämfört mellan 2018-08-28 och 2018-09-01.
Hittar ni några fynd?

Blad ett är sorterat på prisavslag i kronor. Blad två är sorterat på prisavslag i procent.
 

Attachments

  • 2018-08-28 till 2018-09-01.xlsx
    356,6 KB · Visningar: 559

Bastardo

Medlem
Bifogar dagens prisförändringar hos systembolaget.
Jämfört mellan 2018-08-28 och 2018-09-01.
Hittar ni några fynd?

Blad ett är sorterat på prisavslag i kronor. Blad två är sorterat på prisavslag i procent.
Tack, Tomas!
Det finns lite ett och annat. Funderar på att beställa ett par vinflaskor i de lägre segmenten, i fall jag hittar pålitlig information om vinerna. :)
 

rs14

Medlem
Knappast några fynd denna gången. Bara massa trista prisökningar, framförallt på champagne där i princip rubbet har gått upp. Påslagen tål att jämföras med fraktkostnaden om man beställer på annat håll, 25-40 kr per flaska. Men okej, kronan har försvagats mot övrig valuta så det är kanske inte en rättvis jämförelse trots allt.
 

Alpha

Medlem
Bifogar dagens prisförändringar hos systembolaget.
Jämfört mellan 2018-08-28 och 2018-09-01.
Hittar ni några fynd?

Blad ett är sorterat på prisavslag i kronor. Blad två är sorterat på prisavslag i procent.

Första gången som jag kikade på detta, intressant info och vore det inte bättre att ha det i en separat tråd istället för i "Deals" för att förenkla möjligheten att följa dem bakåt också? :)
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Första gången som jag kikade på detta, intressant info och vore det inte bättre att ha det i en separat tråd istället för i "Deals" för att förenkla möjligheten att följa dem bakåt också? :)
Det som är värt att köpa i de här listorna brukar vara slut efter en vecka. De gamla listorna har inte mycket värde.
 

Rexel

Medlem
2013 Carlo Revello & Figli Barolo - någon som har erfarenhet?
Har en låda av deras RG, ett år sedan jag provade. Köpte den på plats för att jag tyckte om den:)
Denna årgång är en mix av botti och barrique om jag kommer ihåg rätt eller så var det bara barrique, detta pga av att bröderna delade upp vingården och tog med sig faten/vinet då dom gick skillda vägar. Carlo har för avsikt att göra sina viner mer traditionellt.
Smakade fatprov av 2014 förra året, riktigt lovande!
 

Bastardo

Medlem
Då var det beställt ett gäng såna här: Esporão Nr 72561 Reserva Branco. Årgången är förmodligen 2015. Deras röda vin var slutnoterat, så någon annan här har nog snappat upp den … ;) Det får räcka för mig, för man måste äta också – och spara pengar för att köpa lite cognac. :)
 

Jonas Sand

Medlem
Om någon i Göteborgstrakten vill få till ett samköp köper jag gärna 2-3 flaskor. Min franska är obefintlig så jag vill/kan/törs ej beställa själv.
 

Ekdahl

Medlem
Toppen