Den Svarta Listan

Diskussion i 'Övrigt' startad av Jimmy Forsman, 26 mars 2008.

1. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

WoW news har börjat med personliga krönikor, och först ut var Johan Franco Cerceda, hans ämne var "Den Svarta Listan":

Anitra Steen och Systembolaget svarade naturligtvis på dessa oerhörda anklagelser:

Johan Franco Cercedas svar på genmälet:

Det ovan hämtade är kopierat från www.wownews.se, jag rekommenderar alla att börja prenumerera på denna site.

Vad tror, tycker och tänker ni? Både ni som arbetar inom dryckesbranchen och ni konumenter. Tror ni att Systembolaget gynnar olika producenter och importörer? Finns det en svart lista?

Utnyttja de möjligheter till anonymitet som finns på det här forumet till att föra fram era åsikter.

2. Andreas L

Andreas L Medlem

SV: Den Svarta Listan

Hej Krug, jag tror inte att det finns ett "officiellt" system men efter mina år i denna Bransch så har man ju fått en ganska bra insikt i hur offertförfrågningar går till, vilka viner som erbjuds och vilka som vinner, ofta med överraskande resultat.

Helt klart så har de olika inköparna klara preferenser för vissa importörer och producenter, det går ju knappast att vara neutral heller. Tänk vad skönt för oss sommelierer som får göra och tycka som vi vill...

3. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

SV: Den Svarta Listan

Tjena Andreas,

Visst är det jäkligt praktiskt att kunna bestämma själv, frihet under ekonomiskt ansvar och kundernas efterfrågan!

Ja, att säga atr Systembolaget inte använder sitt offertsystem för att utesluta vissa importörer och producenter vore ju lögn... Speciellt när det gäller de stora, fasta lanseringarna som omfattar viner som ska finnas i sortimentet under ett års tid. Vilka små importörer har möjlighet att konkurrera med de stora drakarna när det gäller den typen av viner? Sen är det ju som du säger också så att inköparna har personliga preferenser och att det är hart när omöjligt för en importör som kommit på kant med en inköpare att få in en produkt.

När ska vi klämma en pava Bourgogne?

Dela sidan